مراحل و مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

مراحل و مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا
انواع ویزای کانادا و شرایط آن ها

مجوز ورود به خاک کانادا، اخذ ویزای کانادا است. دریافت ویزای کانادا با توجه به شرایطی مثل تحصیل در کانادا، سفر به این کشور و قصد ایجاد شغل در کانادا امکان پذیر است. در ادامه انواع اخذ ویزای کانادا و شرایط آن ها را برای شما قرار می دهیم.


ویزای توریستی کانادا: ویزای توریستی، یک مدرک موقت برای ماندن در کانادا است و مقصود آن می تواند گردش توریستی، دیدار اقوام یا سفرهای کاری کوتاه مدت باشد. ویزای توریستی کانادا بصورت مالتیپل صادر می شود. ویزای مالتیپل، در هر بار ورود این امکان را فراهم میکند که تا سقف 6 ماه در کانادا اقامت کنید. ویزای مالتیپل کانادا، با توجه به تاریخ انقضای پاسپورت متقاضی صادر می شود.تا زمان تاریخ انقضای پاسپورت ویزای شما هم اعتبار دارد.


ویزای شغلی کانادا: کانادا، با هدف جذب نیروی ماهر و ایجاد کسب و کار به افرادی که واجد شرایط باشند ویزای کانادا می دهد. اخذ ویزای شغلی کانادا، در مرحله اول نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی دارد. افرادی که مدرک زبان نداشته باشند درخواست آن ها ریجکت می شود. فردی که نیروی ماهر کار محسوب می شود و قصد دریافت ویزای کاری کانادا را دارد، نیاز است از کارفرمای خود درخواست دعوت نامه رسمی کند و یا فردی درخواست دریافت ویزای شغلی به عنوان ایجاد اشتغال در کشور کانادا را دارد نیاز است یک ادعانامه و توصیف نامه مبنی بر اینکه شغل پیشنهادی تاپ و منحصر بفرد است ارائه دهد.


ویزای تحصیلی کانادا: ویزای تحصیلی کانادا، به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود. برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است و همینطور ارائه دعوت نامه رسمی از مدرسه، موسسه و دانشگاهی که در کانادا قصد تحصیل در آن را دارید لازم است. مدت زمان ویزای تحصیلی کانادا 4 تا 6 ماهه صادر می شود.

 

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای کانادا براساس نوع ویزایی که انتخاب می کنید یک سری شرایط و بایدها وجود دارد برای دریافت ویزا کانادا باید این شرایط رعایت شود.
برای دریافت ویزای توریستی کانادا، داشتن پاسپورت معتبر، سلامت جسمی و ذهنی و عدم سوء پیشینه کیفری و حقوقی شرایط لازم و ضروری است.
از شرایط دیگر اخذ دریافت ویزای توریستی کانادا، داشتن تمکن مالی است. تمکن مالی، به معنای وجود مبلغ لازم برای دریافت ویزا می باشد و به اینگونه است که به ازای هر نفر، 13 هزار دلار کانادا لازم است. این یک مبلغ ایده آل برای دریافت ویزای کانادا است افراد با تمکن مالی کمتر هم می توانند موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا شوند. این مبلغ به پول ایران چیزی حدود 150 میلیون تومان است. این نکته را در نظر داشته باشید که تمکن مالی باید به دلار کانادا و به زبان انگلیسی صادر شود و مهر و امضا مدیر شعبه صادر کننده را داشته باشد.
داشتن تاریخچه سفر برای دریافت ویزای توریستی کانادا مورد مهمی محسوب می شود. هرگونه سفر که در گذشته به کشورهای دیگر داشته اید جز سابقه سفری است و باید مدارک اثبات آن که شامل ویزا و یا مهر ورود و خروج آن کشور است همراه شما باشد. ویزای شینگن و داشتن ویزای کشورهایی مانند آمریکا، سنگاپور، استرالیا، انگلیس و ژاپن جز ویزاها و تاریخچه سفری معتبر محسوب می شود و شانس افراد را برای دریافت ویزای توریستی کانادا افزایش می دهد.
برای دریافت ویزای کاری کانادا، داشتن مدرک عدم سو پیشینه و سابقه کیفری لازم است. داشتن دعوت نامه موسسه یا کارفرمایی که در کانادا پیشنهاد موقعیت شغلی را به شما داده است دیگر مدرک لازم و ضروری برای دریافت ویزای کاری کانادا است.

 

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا، یکسری شرایط کلی مشابه دریافت ویزای توریستی کانادا دارد. در ادامه شرایط اخذ ویزای کانادا را به اشتراک میگذاریم.
تمکن مالی، در دریافت ویزای تحصیلی به این صورت است که کل هزینه های یک سال زندگی در کانادا و میزان مبلغ شهریه دانشگاه، مدرسه و موسسه ای که در آن به تحصیل می پردازید محاسبه می شود. میزان هزینه رفت و آمد، خوراک، اجاره مسکن، شهریه مرکز آموزشی باید با مبلغ تمکن مالی که پرداخت می کنید برابر باشد در غیر اینصورت و ناموفق بودن میزان تمکن مالی، ویزای تحصیلی کانادا صادر نمی شود. تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا، باید به دلار کانادا صادر شود و به مهر و امضا مدیر شعبه صادر کننده برسد.
ارائه پذیرش معتبر از موسسه آموزشی، یکی دیگر از موارد لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. همه نامه های پذیرش که از موسسه های آموزشی کانادا دریافت می کنید توسط سفارت کانادا بررسی و استعلام می شود. معتبر بودن این مدارک بسیار مهم است و در صورتی که نامه ها و مدارک معتبر نباشند موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نمی شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است از سمت موسسه آموزشی پذیرش شوید ولی به شما ویزا تعلق نگیرد این دو مورد از هم جدا هستند و اعتبار مدارک و تایید آن منجر به دریافت ویزا می شود.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا به یک سری مدارک که شامل مدارک هویتی، مالی، شغلی و دعوت نامه است نیاز دارید. جزئیات لازم درباره هرکدام از این مدارک را عنوان می کنیم.
مدارک هویتی: مدارک هویتی شامل، اصل پاسپورت متقاضی که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. همراه داشتن همه پاسپورت های قدیمی ،داشتن یک قطعه عکس دیجیتال 4.5*3.5 با پشت زمینه سفید و واضح که این عکس باید در 6 ماه اخیر گرفته شود. در صورت همسفر بودن فرزندان ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل لازم است.
از دیگر مدارک لازم، ترجمه شناسنامه متقاضیان، ترجمه سند ازدواج (در صورت همسفر بودن با همسر) لازم است. تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی و در صورتی که فرزندان بدون حضور یکی از والدین قصد مسافرت دارند، ترجمه رضایت نامه محضری از سوی کسی که آن ها را همراهی نمی کند لازم است.
مدارک مالی: مدارک مالی شامل، نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی توسط بانک به دلار کانادا و مهر و امضا شده توسط مدیر شعبه لازم است. مدت اعتبار گواهی تمکن مالی و گردش حساب، یک ماه می باشد. داشتن گردش حساب 4 تا 6 ماهه متقاضی به همراه مهر و امضا مدیر شعبه صادر کننده لازم است.
درصورت داشتن گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام و یا اوراق بهادار و یا سند اتومبیل این مدارک را هم ارائه دهید. ارائه ترجمه اسناد ملکی، امری اختیاری ولی مهم است.
مدارک شغلی: مدرک شغلی برای گروه های مختلف متفاوت است. در این قسمت مدارک مورد نیاز برای هر گروه شغلی را برای شما عنوان می کنیم.

 

مدارک لازم برای مشاغل

داشتن این مدارک برای دریافت ویزای کانادا لازم است میتوانید از گروه متخصص ویزا لند مشاوره بگیرید.
مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی با سربرگ شرکت درج تاریخ شروع به کار، عنوان شغل، نام مدیر و یا سرپرست، درآمد سالیانه، مدت زمان مرخصی و همچنین ترجمه فیش حقوقی و بیمه تامین اجتماعی دو ماهه آخر و ترجمه کارگزینی لازم است.
مدارک شغلی برای پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه از مدارک لازم است.
مدارک شغلی برای مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی و یا جواز ساخت مورد نیاز است.
مدارک شغلی کارفرمایان: مدارک لازم برای کارفرمایان شامل ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تصمیمات در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی 2 ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت، ریز پرینت بانکی 4 تا 6 ماه آخر به زبان لاتین است.
مدارک شغلی تجار: مدارکی مانند ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه لازم است.
مدارک شغلی کارخانه داران: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه لازم است.
برای ویزای توریستی دعوت نامه و مشخصاتی شامل مشخصات دعوت کننده، نسبت فامیلی، دلیل سفر متقاضی ویزا، آدرس و تلفن دعوت کننده، مدت زمان اقامت در کانادا می باشد. مدارک دعوت کنند شامل پاسپورت کانادایی، کارت شناسایی کانادایی، نامه بانکی،گواهی اشتغال به کار و برگه های پرداخت مالیات لازم است.

 
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

ارائه برنامه تحصیلی شامل، رشته مورد نظر، دانشگاه مدنظر، محل سکونت و هدف های بعد از تحصیل را به افسر ویزای کانادا تحویل دهید.
برای افرادی که دانشجو هستند و قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند گواهی اشتغال به تحصیل لازم است. این گواهی باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
مهر مرجع صدور بر پشت آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات یکی دیگر از موارد لزوم دریافت ویزای تحصیلی در کانادا است و باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
مراحل دریافت ویزای کانادا به این صورت است که باید مدارک خود را به صورت الکترونیکی برای سفارت کانادا بفرستید و هزینه های موجود را متقبل شوید.
برای انگشت نگاری و عکسبرداری باید به یکی از کشورهای اطراف سفر کنید و در صورت انجام و دریافت ویزا، پیکاپ پاسپورت به یکی از دفاتر وک جهت الصاق ویزای کانادا لازم است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟