سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا
بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا همواره یکی از جذاب ترین مقصدها برای کسانی که به مهاجرت فکر می کنند، بوده است. یکی از بهترین راه های دریافت اقامت دائم کانادا سرمایه گذاری در کانادا می باشد. دولت کانادا تمهیدات متعددی را برای کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا اندیشیده است. علاقمندان می توانند با سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی مختلف به راحتی اقامت دائم دریافت کنند. لازم به ذکر است  که هر یک از روش های سرمایه گذاری شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد که متقاضی می بایست با توجه به شرایط و تجارب خود یکی از آن ها را انتخاب کند. از جمله این شرایط می توان به توان مالی فرد، مدرک زبان و تجارب قبلی که در فعالیت های اقتصادی و کسب و کار در ایران داشته است، اشاره نمود. به طبع هر چقدر متقاضی توانایی مالی بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشد شانس بیشتری برای کسب اقامت کانادا خواهد داشت. همچنین تجارب موفق قبلی فرد در کسب و کار در ایران می تواند شرایط مورد نیاز برای کسب اقامت را تسهیل سازد. بدین منظور نیاز است که ابتدا به طور کامل از شرایط و راه های مختلف سرمایه گذاری در کانادا شناخت داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنید.

 

راه های سرمایه گذاری در کانادا

روش های متعددی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد و بر خلاف باور عموم نیاز به سرمایه گذاری خیلی زیاد و پیچیده نیست. به طور کلی سرمایه گذاری در کانادا شامل پنج مورد مختلف می شود. اولین مورد سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی می باشد. هر یک از استان های کانادا در برنامه های سالیانه مهاجرتی خود، لیستی از گروه های کارآفرینی را اعلام می کنند. براساس این لیست و موارد اعلام شده، علاقمندان می تواند به فعالیت اقتصادی در استان مورد نظر خود بپردازند و از این طریق اقامت دائم کانادا را کسب کنند. لازم به ذکر است که هر استان کانادا، گروه های کارآفرینی خاص را در برنامه خود قرار می دهد و از استانی به استان دیگر متفاوت می باشد.
سرمایه گذاری از طریق خود اشتغالی یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا و کسب اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کانادا می باشد. بدین منظور دولت فدرال کانادا و دولت استانی کبک برنامه های متعددی برای خود اشتغالی در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر ارائه می کنند که بسته به تخصص و علایق خود می توانید در یکی از این حوزه ها فعالیت کرده و از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنید و همچنین از بسیاری از مزایای دیگر بهره مند شوید.
روش دیگر سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ کانادا است که برای کارآفرینانی که توانایی راه اندازی یک شرکت نوآورانه در مقیاس جهانی را دارند بسیار مناسب می باشد. چنین افرادی از این طریق به راحتی می تواند ایده های بزرگ خود را تجلی ببخشند و علاوه بر این اقامت دائم کانادا را هم کسب نمایند.
سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس و ثبت شرکت مناسب مدیران و مالکان کسب و کارها مختلف می باشد تا با سرمایه گذاری در کانادا اقامت دائم کسب کنند. بدین منظور، با استفاده از برنامه مالک گرداننده و یا سرمایه گذاری از طریق انتقال درون شرکتی ICT می توان در مرحله نخست ویزای کار موقت را دریافت نمود و پس از طی مراحلی خاص و کسب الزمات مورد نظر اقامت دائم کانادا را دریافت کرد. روش آخر برای سرمایه گذاری در کانادا، سرمایه گذاری فدرال است که در حال حاضر اقدام از طریق این روش بسته است و متقاضیان می بایست منتظر بازگشایی آن و اعلام دوباره دولت فدرال کانادا باشند.

 

سرمایه گذاری در کانادا نیاز به چقدر پول دارد؟

برای سرمایه گذاری در کانادا بسته به روش مورد استفاده نیاز به مقدار پول متفاوتی است. در برنامه سرمایه گذاری استانی، مخصوصا در استان های شرقی کانادا و استان پرطرفدار انتاریو برای سرمایه گذاری حداقل به 600 هزار دلار سرمایه نیاز است. البته لازم به ذکر است که برای فعالیت در شهرهای کم جمعیت تر و حومه مبلغ سرمایه گذاری تنها 200 هزار دلار می باشد. باید توجه داشت که مبلغ مذکور، سرمایه ای است که برای راه اندازی بیزینس و کسب اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کانادا نیاز است و می بایست در طول یک تا دو سال این مقدار پول را وارد کسب و کار خود کنید. در استان نیوبرانزویک که یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا به شمار می رود مبلغ مورد نیازی برای سرمایه گذاری 250 هزار دلار است که می بایست صرف راه اندازی بیزینس شود. البته متقاضیان می بایست 100 هزار دلار دیگر هم به صورت امانی بپردازند. یکی از محدودیت های این روش کند بودن این پروسه می باشد و مدت زمان نسبتا زیادی برای کسب اقامت کانادا در این روش نیاز است. اما در استان بریتیش کلمبیا که جز پرطرفدارترین استان های کانادا است و متقاضیان بسیار زیادی دارد دو روش 100 هزار و 200 هزار دلاری برای کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد. روش 100 هزار دلاری برای منطقه های کم جمعیت استان بریتیش کلمبیا بوده که در این روش نیاز است که ابتدا با منطقه مورد نظر وارد مذاکره شده و تاییدیه آن منطقه را دریافت کرد. بدین منظور می بایست ابتدا از طریق ویزای توریستی وارد منطقه مورد نظر شده و مذاکرات اولیه جهت دریافت تاییدیه را انجام داد. پس از دریافت تاییدیه می توان با صرف 100 هزار دلار و راه اندازی بیزینس اقامت کانادا را کسب کرد. روش دیگر روش 200 هزار دلاری است که در این روش حداقل مبلغ سرمایه گذاری 200  هزار دلار است. باید توجه داشت که انتخاب روش مناسب برای سرمایه گذاری بستگی به سوابق و تجارب متقاضی دارد و بر این اساس می بایست یکی از روش های سرمایه گذاری در کانادا را انتخاب  کرد.
برنامه استارت آپ کانادا برای کسانی که ایده خاصی دارند و یا می خواهند به یک ایده خاص ملحق شوند مناسب می باشد که در این روش متقاضی می بایست از توان مالی بالایی برخوردار باشد. روش دیگر خرید بیزینس برای کسب اقامت کانادا است که در این روش هیچ گونه محدودیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و در بعضی موارد حتی با 40 هزار دلار هم می توان یک بیزینس را خریداری کرد و اقدام به کسب اقامت کانادا کرد. البته نکته بسیار حائز اهمیت در این روش این است که باید توجه داشت که خرید هر بیزینسی نمی تواند منجر به کسب اقامت کانادا شود. لذا توصیه می شود که حتما در گام نخست شرایط و امتیازهای خود را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید بیزینس کنید. به طور خلاصه میتوان گفت که در اکثر روش ها تقریبا به 100 تا 200 هزار دلار برای کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا نیاز است.


برای کسب اقامت کانادا به چه نمره زبان نیاز است؟

یکی دیگر از شرایط گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری، داشتن مدرک زبان است. معمولا برای سرمایه گذاری در کانادا نیاز به نمره آیلتس جنرال 4 تا  5 است که بسته به روش استفاده شده برای سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. به طور مثال در برنامه خود استارت آپ نیاز به نمره آیلتس حداقل 5 می باشد در صورتی که در برنامه خود اشتغالی محدودیت نمره وجود ندارد و براساس جدول امتیازات شما می توانید شرایط مورد نیاز برای اقامت کانادا را کسب کنید. در این روش یادگیری زبان فرانسه هم تا 8 امتیاز برای متقاضی می تواند داشته باشد که کمک شایانی برای کسب اقامت به فرد می کند. برای کسب اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس و ثبت شرکت نیاز به ارائه مدرک زبان نمی باشد. اما باید متقاضی بتواند ثابت کند که توانایی زبانی لازم را برای راه اندازی کسب و کار و بیزینس مورد نظر خود را دارد.
با توجه به نکات گفته شده می توان گفت که معمولا برای کسب اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیاز به نمره آیلتس چندان بالایی نیست و متقاضی تنها با دانستن مفاهیم اولیه زبان می تواند اقدام به کسب اقامت کانادا کند.


کدام روش برای سرمایه گذاری در کانادا مناسب تر است؟

همانطور که گفته شد روش های متعددی برای سرمایه گذاری و کسب اقامت دائم کانادا وجود دارد که متقاضی می تواند بسته به تجارب و شرایط خاص خود روش مناسب را انتخاب کند. بنابراین بهترین روش برای سرمایه گذاری برای هر فرد متفاوت بوده و متقاضی می بایست اهداف خود را از سرمایه گذاری مشخص کند. در گام نخست متقاضی باید مشخص سازد که آیا هدفش از سرمایه گذاری تنها کسب اقامت دائم است یا ایده تجاری خاصی را دنبال می کند و از این طریق برنامه دارد که در کانادا کسب درآمد داشته باشد. همچنین تجارب قبلی متقاضی در بیزینس و فعالیت های اقتصادی که قبلا در ایران داشته است در معرفی و انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری در کانادا تاثیر به سزایی دارد. تمامی این فاکتورها و سوالات باید قبل از اقدام برای کسب اقامت کانادا و سرمایه گذاری توسط متقاضی مشخص گردد. 

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟