رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا

رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل و مهاجرت، دنبال این باشید که چگونه راهی برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور پیدا کنید.
در این محتوا ما تمامی راه ها و پیش نیاز های شما در راه مهاجرت را به شما نشان می دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

 

رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر یکی از شاخه های پر طرفدار است که نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر نقاط دنیا علاقه مندان خاص خودش را دارد.
رشته کامپیوتر شاخه ای است که مربوط به زیر ساخت های الکترونیک، برق و علوم خاص کامپیوتر می شود.
مهندسی کامپیوتر چیزی فراتر از مهندسی نرم افزار است. مهندسی نرم افزار صرفا در جهت طراحی نرم افزار فعالیت می کند؛ اما مهندسی کامپیوتر نه تنها می تواند در جهت طراحی نرم افزار پیش رو باشد، بلکه در زمینه سخت افزاری هم می تواند فعالیت گسترده ای داشته باشد.
این دانش بسیار گسترده است و به شاخه های فراوانی تقسیم می شود.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که، از آن جایی که دنیای امروزی انسان ها با خدمات الکترونیکی و کامپیوتری و هوش مصنوعی سر و کار دارد، و روز به روز با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است، این رشته، در تمامی کشور های دنیا طرفدار دارد و در نقاط مختلف جهان، شرکت ها و مراکز بسیار زیادی وجود دارند که دنبال متخصص در این رشته مهندسی هستند.
پس اگر در این زمینه تحصیل می کنید و به دنبال مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، این محتوا می تواند کمک بسیار شایانی به شما کند.


مروری بر شاخه های کلی مهندسی کامپیوتر

مهندسی نرم افزار یکی از شاخه هایی است که در گسترش علوم کامپیوتری نقش بسیار پر رنگی دارد. این رشته بیشتر مشتری محور است. یعنی بیشتر محصولی را طبق خواسته مشتری پیش می برند و هدایت می کنند. این رشته، بیشتر با توسعه وب و توسعه نرم افزار سر و کار دارد و در این شاخه ها تخصصی تر است.
سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات حدودی به هم شباهت دارند. البته در ظاهر؛ هدف یک سیستم اطلاعاتی، بر طرف کردن نیاز های یک کسب و کار در زمینه اطلاعات است. در حالی که فناوری اطلاعات، متمرکز بر سخت افزار ها و چگونگی ساختار آنها و طرز بالا بردن سرعت استفاده از آنها است.


رشته های تخصصی مهندسی کامپیوتر

_ارتباطات و شبکه های بی سیم یا وایرلس
_مفسر ها یا کامپایلر ها و انواع سیستم عامل ها
_کدگذاری، رمزنگاری و حفاظت اطلاعات
_علوم مهندسی و محاسباتی
_روباتیک
_سیستم های تعبیه
_سیستم های کامپیوتری نظیر پردازش موازی
_شبکه های کامپیوتری نظیر سیستم های توزیع شده و محاسبات سیار
_مدار های مجتمع
_پردازش سیگنال
_پردازش تصویر و گفتار


رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا

کانادا یکی از کشور های پیشرفته و نوین در عرصه فناوری است. از این رو دانشجو ها و افراد زیادی از سرتاسر دنیا، علاقه زیادی به تحصیل در این کشور دارند.
معمولا اکثر دانشگاه های کشور کانادا، رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهند. از آنجایی که در بیشتر دانشگاه های کانادا، مهندسی کامپیوتر به صورت رشته های تخصصی در زمینه های مهندسی الکترونیک، مهندسی برق و … صورت می گیرد،رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا به صورت ترکیبی از این شاخه ها ارائه می شود.


دانشگاه هایی که دارای دانشکده های علوم کامپیوتر در کانادا هستند:

در ادامه به معرفی چند تا از بهترین دانشگاه ها در کانادا که دارای مهندسی کامپیوتر هستند می پردازیم.
_دانشگاه دالهاوزی
_دانشگاه شربروک
_دانشگاه لاوال
_دانشگاه واترلو
_دانشگاه کوئین
_دانشگاه ویکتوریا
_دانشگاه تورنتو
_دانشگاه مک گیل
_دانشگاه کارلتو


مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا :

قطعا برای تحصیل در رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا، نیاز به مدارک و پیش نیاز هایی است. مدارک مورد نیاز در مقطع های مختلف، عبارت اند از:
مقطع کارشناسی (لیسانس):
. گواهی دیپلم و گواهینامه پیش دانشگاهی.
. موفق به گذراندن دروس پیش نیاز مثل حسابان، فیزیک، شیمی و زبان انگلیسی.
مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس):
. گواهی لیسانس ( صرفا در زمینه های تخصصی الکترونیک، برق، کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، شاخه های ریاضی؛ با احتساب کسب نمره مشخص شده در دانشگاه مقصد).
مقطع دکترا:
. گواهی ارشد با احتساب کسب نمره مورد نیاز در دانشگاه مقصد.
. این نکته هم قابل اهمیت است که پذیرش در مقطع دکترا، بدون نیاز به کارشناسی ارشد و با استفاده از مقطع و مدرک کارشناسی هم ممکن است و امکان پذیرش دارد. اما در صورتی که شخص، دارای رزومه و تجارب گسترده و عالی در این زمینه باشد.
برای تحصیل در خارج از کشور، به ویژه کانادا، باید این را بدانید که حتما به مدرک زبان، با احتساب کسب نمره قابل قبول، نیاز دارید و باید آن را ارائه بدهید.
به طور مثال برای مدرک آیلتس، باید حداقل نمره 6.5 را کسب کرده باشید.


وضعیت کار برای رشته مهندسی کامپیوتر در کشور اقتصادی کانادا

کانادا علاوه بر اینکه در همه زمینه های اقتصادی فعال و رو به رشد است، در زمینه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر هم جزء برترین و فعال ترین کشور های در حال توسعه جهان محسوب میشود. دولت کانادا با توجه به شرکت های خدماتی زیادی هم که دارد، به دنبال جذب و پذیرش دانشجو و کارآموز از تمامی کشور ها می باشد.
در این کشور، هم اکنون بالغ بر بیش از صد هزار متخصص فناوری اطلاعات در تمامی زمینه های کامپیوتری از جمله: برنامه نویسی، طراحی نرم افزار، علوم خاص خود کامپیوتر، هوش مصنوعی فعالیت می کنند. درسته این تعداد نفر بسیار زیاد اند و شاید فکر کنید که جایی برای شما نیست! اما اصلا جای نگرانی نیست. چرا که این کشور، همچنان باتوجه به گسترش روز افزون اطلاعات و تکنولوژی، همچنان به بیش از 100 تا 150 هزار متخصص دیگر در تمامی زمینه های فناوری اطلاعات نیاز دارد. متخصصان و علاقه مندان کامپیوتر که قصد مهاجرت دارند و نگران پیدا شدن یا نشدن کار هستند، این را بدانند که کار بسیار زیاد است. فقط کافی است در کاری که انجام می دهید متخصص و کار بلد باشید. به طور حتمی برای شما کار پیدا خواهد شد.

مهندسان کامپیوتر، وظایفی هم دارند و به طور کلی، بیشتر فعالیت آن ها در زمینه هایی مثل سرکشی بر فرایند های ساخت، طراحی و نصب سخت افزار های کامپیوتری نظیر مانیتور و …، طراحی و نقشه کشی شبکه های سیستم های اطلاعاتی، بررسی صحت شبکه ها و سخت افزار ها و … است.


وسعت اشتغال مهندسان کامپیوتر

رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا به گونه ای است که میشود گفت تقریبا در تمامی شرکت ها از شرکت های خودرو سازی، شرکت های خدماتی و تبلیغاتی گرفته تا شرکت های صنایع غذایی و … به این رشته مهندسی نیاز دارند.
چرا که تمامی این شرکت ها، مخصوصا شرکت هایی که کمی به روز هستند، با استفاده از دستگاه ها و ابزار آلاتی کار می کنند که نیازمند فناوری های اطلاعاتی نظیر برنامه نویسی و … هستند. این افراد در تمامی بخش های دولتی و خصوصی شرایط استخدام را دارند. پس متخصصان کامپیوتر، از امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند.
شرکت های مهندسی و سازه های مخابراتی، مراکز مخصوص برنامه نویسی و طراحی سایت، موسسه های آموزشی و تحقیقاتی و سازمان های اطلاعاتی، شرکت هایی هستند که معمولا بیشترین پذیرش را دارند.


پیشنهاد کاری، یکی از بهترین گزینه ها جهت کار و دریافت اقامت

مهندسان کامپیوتر می توانند با داشتن پیشنهاد کاری از طرف کشور مقصد و فهم و درک زبان (بدون نیاز به مدرک خاصی) برای خودشان کار پیدا کنند و مهم تر اینکه می توانند تا کمتر از یک سال، اقامت دائم این کشور را داشته باشند و به عنوان شهروند کانادا، زندگی خودشان را سپری کنند.


بهترین شهر های کانادا برای کار در شاخه مهندسی کامپیوتر

به طور کلی در سال های آینده، کشور کانادا در حرفه‌ی مهندسی کامپیوتر پیشرفت های زیادی خواهد داشت. چرا که در زیر ساخت های این کشور، سرمایه‌گذاری های بزرگی شده است.
از این رو در برخی از شهر های این کشور، سرمایه گذاری های ویژه ای شده است و با چشم دیگری به آینده این شهر ها نگاه شده است. بهترین شهر های کانادا برای مهندسان کامپیوتر عبارت اند از انتاریو، آلبرتا، کبک و بریتیش کلمبیا.


حقوق مهندسان و متخصصان کامپیوتر در کانادا

علوم کامپیوتر یکی از کار های موفق و توسعه یافته در کانادا است و علاوه بر اینکه از امنیت شغلی برخوردار هستند، انتظار میرود که از حقوق بالایی هم برخوردار باشند. متوسط درآمد مهندسان کامپیوتر، جزء درآمد های بالا در این کشور به حساب می آید. حقوق مهندسان کامپیوتر، بین 67 تا 110 هزار دلار درسال متغیر است. این رقم، با توجه به مهارت ها و تجربه اشخاص، تغییر می کند.
این افراد برای موفقیت بیشتر در عرصه کاریابی، به مهارت هایی نظیر ریاضیات ( برای ساخت نرم افزار کمک شایانی می کند)، ارتباطات (فعالیت در گروه ها)، برنامه نویسی، صبر، مدیریت، اشکال یابی (توانایی حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در صورت بروز مشکل) و یادگیری نیاز دارند.
در کل مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های آینده دار در کانادا است. در این محتوا به موضوع رشته ی مهندسی کامپیوتر در کانادا پرداختیم و امیدواریم که این محتوا برای شما مفید بوده باشد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟