ددلاین دانشگاه های کانادا

ددلاین دانشگاه کانادا

آشنایی با ددلاین دانشگاه های کانادا یکی از مهم‌ترین گام ها برای دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند. شما اگر تمامی مدارک خود را آماده کرده باشید؛ ولی از زمان دقیق ددلاین دانشگاه و یا دانشگاه های انتخابی خود آگاهی نداشته باشید، شانس خود را برای مهاجرت به این کشور پر طرفدار از دست می دهید و با توجه به اینکه برای اکثر دانشگاه های کانادا گپ تحصیلی فاکتور مهم برای دریافت پذیرش است، علاوه بر از دست دادن زمان خود شانس و امکان پذیرش نیز برای شما به حد زیادی کاهش پیدا می کند. به دلیل اهمیت بسیار بالای این موضوع در این نوشته تصمیم گرفتیم اطلاعاتی در مورد ددلاین دانشگاه های کانادا ارائه دهیم و در خلال این اطلاعات، نکاتی کلیدی در مورد تحصیل در این کشور مهاجرپذیر بیان کنیم .

 

ددلاین دانشگاه های کانادا و بهترین زمان اپلای:

قبل از اینکه با ددلاین دانشگاه های کانادا آشنا شویم، ابتدا باید تفکیکی میان مقاطع تحصیلی انجام دهیم؛ چرا که اطلاعات موجود برای هر دانشگاه با دانشگاه های دیگر تفاوت دارد.


ددلاین مدارس کانادا:

برای این مقطع تحصیلی، ددلاین مشخصی وجود ندارد؛ ولی بهتر است 6 ماه پیش از شروع، اقدام به اپلای کنید. البته این نخستین گام برای پذیرش در مدرسه های این کشور است. در صورت موفقیت در این مرحله نیاز است، مصاحبه حضوری که مدیر هر مدرسه ترتیب می دهد را نیز با موفقیت به پایان برسانید تا بتوانید در نهایت تحصیل در مدارس این کشور مهاجر پذیر را آغاز کنید.


ددلاین های کالج های کانادا:

مهاجرانی که خواهان ادامه تحصیل در کالج های این کشور پهناور هستند، می توانند در دو ددلاین متفاوت اقدام به اپلای کنند. نخستین زمان اپلای برای کالج ها از آگوست آغاز و در سپتامبر به پایان می‌رسد. اگر مدارکتان تا سپتامبر آماده نشد، می توانید از ژانویه تا فوریه اقدام به اپلای کنید؛ ولی همواره توجه داشته باشید که این بازه زمانی برای هر کالج می تواند کمی متفاوت باشد، پس حتما سایت کالج مورد نظر خود را پیش از اقدام، چک کنید.

 

ددلاین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی:

ددلاین دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس در دو تاریخ انجام می شود. دانشجویانی که خواهان تحصیل در ترم ژانویه هستند، باید در بازه زمانی سپتامبر تا آگوست اقدام به اپلای نمایند؛ ولی این تنها ترم تحصیلی برای این مقطع نیست و در ماه می، نیز ترم تحصیلی دیگری آغاز می شود. برای شروع تحصیل در این ترم نیاز است از ژانویه تا ماه فوریه اقدام به اپلای کنید.


ددلاین دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

برای این دو مقطع تحصیلی نیز ددلاین دانشگاه های کانادا مانند موارد قبلی است؛ یعنی در بازه زمانی آگوست تا ماه سپتامبر و یا از ماه ژانویه تا فوریه باید اقدام به اپلای کنید.

 

ددلاین دانشگاه های کانادا و آشنایی با این دانشگاه ها:

در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های این کشور و زمان دقیق و مشخص ددلاین این دانشگاه‌ ها می پردازیم.


دانشگاه تورنتو:

اگر انتخاب شما برای ادامه تحصیل در کانادا دانشگاه تورنتو است توجه داشته باشید که حداقل معدل مورد نظر برای متقاضیان این دانشگاه 12 است اگر هنوز یک ترم از تحصیل دانشگاهی شما مانده و خواهان پذیرش در دانشگاه تورنتو هستید، می توانید تمامی مدارک خود را به همراه گواهی اشتغال به تحصیل قابل ترجمه مبتنی بر اینکه تنها یک ترم دیگر از تحصیل شما باقی مانده، ارسال کنید و پذیرش مشروط دریافت کنید، همچنین در توضیحاتی که سایت این دانشگاه در مورد ددلاین آورده، ذکر کرده است که اگر خواهان انجام پروسه اپلای هستید، بهتر است عملیات اپلای خود را به روزهای آخر موکول نکنید؛ چرا که ظرفیت اکثر رشته های به سرعت پر می شود و همچنین اگر پس از بسته شدن دوره مورد نظر خود اقدام به اپلای کنید، دانشگاه هزینه اپلیکیشن فی را به هیچ وجه برنمی گرداند.

 

دانشگاه اتاوا:

ددلاین برخی از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان کانادایی و بین المللی متفاوت است. دانشگاه اتاوا نیز یکی از این موارد است. این دانشگاه همچنین هرساله در دو بازه زمانی پاییز و زمستان اقدام به پذیرش دانشجو می کند. اگر از متقاضیان تحصیل در فصل پاییز هستید، معمولا پایان پذیرش رشته شما در ماه آوریل است؛ ولی با توجه به رشته انتخابی شما می تواند این زمان متفاوت باشد. برای مثال پذیرش دانشجو در رشته حقوق در این دانشگاه تا ماه نوامبر ادامه دارد و یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که برای ددلاین دانشگاه اتاوا وجود دارد این است که بسیاری از رشته ها در ترم زمستان تشکیل نمی شود و در صورتی که فرصت انجام پروسه اپلای در ترم پاییز را از دست دهید، در واقع یک سال مهاجرت خود را به عقب انداخته‌اید. ددلاین ترم زمستانی نیز در این دانشگاه در ماه اکتبر است.


دانشگاه بریتیش کلمبیا:

یکی از پر آوازه‌‌ترین دانشگاه های این کشور، بریتیش کلمبیا است که در دو ترم پاییز و زمستان اقدام به پذیرش دانشجو می کند. اگر خواهان تحصیل در ترم پاییز هستید، ماه آوریل ماه پایانی شما برای اپلای است البته این ددلاین ها بر اساس رشته می تواند متفاوت باشد. اما اگر از کسانی هستید که تقاضای اپلای برای ترم زمستان را دارند ددلاین این دانشگاه از اول دسامبر تا آخر فوریه می باشد.

 

دانشگاه مک گیل:

این دانشگاه در قرن نوزده تاسیس شده و یکی از محبوب‌ترین دانشگاه های این کشور مهاجر پذیر محسوب می شود. به علاوه در رتبه بندی های مطرح در دنیا دانشگاه مذکور در رتبه ی دوم دانشگاه های برتر کانادا و رتبه ی 35 دانشگاه های برتر در کل جهان قرار دارد.
اگر مایل باشید در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنید، ددلاین پذیرش 15 ژانویه می باشد اما در مورد مقطع کارشناسی ارشد قضیه کمی متفاوت است و هر رشته با رشته ی دیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال ددلاین ترم پاییزی رشته ی علوم کامپیوتر در این دانشگاه از 15 سپتامبر تا 1 مارس است. البته لازم به ذکر است که این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، هم برای ترم پاییز و هم برای ترم زمستان دانشجو می پذیرد.

 

دانشگاه مونترال:

یکی از دانشگاه هایی که در استان کبک واقع شده است، دانشگاه مونترال می باشد؛ اما نکته ای که اشاره به آن حائز اهمیت است این مسئله است که زبان تدریس و دانشگاهی در این دانشگاه، زبان فرانسوی است و متقاضیان باید به این زبان مسلط باشند. این دانشگاه در سه ترم پاییزی، زمستانه و تابستانه دانشجو می پذیرد. ددلاین ترم پاییز و تابستان، ابتدای ماه فوریه است و همچنین ددلاین ترم زمستان ابتدای سپتامبر اعلام شده است.

 

دانشگاه مک مستر:

اگر بخواهیم از ششمین دانشگاه برتر کانادا صحبت کنیم باید نام دانشگاه مک مستر را به زبان بیاوریم. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که نزدیک به 30 هزار دانشجو دارد. دانشگاه مذکور دارای ترم های پاییزی، بهاری، تابستانه و زمستانه می باشد که ددلاین این ترم ها ممکن است با توجه به رشته ی مورد نظر متفاوت باشد اما به طور کلی باید گفت برای ترم پاییز و زمستان، یک فوریه ددلاین است و برای ترم بهار و تابستان در صورتی که ورودی ماه می مدنظر باشد، ددلاین یک آپریل است و در صورتی که ورودی ماه ژوئن مدنظر باشد، ددلاین 15 می است.

 

دانشگاه ساسکاچوان:

این دانشگاه بیش از یک صد سال قدمت دارد و در استان ساسکاچوان کانادا واقع شده است. در این دانشگاه بیش از 3 هزار دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند. توجه داشته باشید که در این دانشگاه کانادایی برای ثبت نام ترم های پاییز، بهار و تابستان تا 17 سپتامبر فرصت باقی است؛ اما برای ترم زمستان قضیه کمی فرق دارد؛ اگر بخواهید برای ترم زمستان ثبت نام کنید، ددلاین شما 18 ژانویه محسوب خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این تاریخ می تواند با توجه به رشته ی انتخابی شما اندکی متفاوت باشد.

 

دانشگاه مموریال نیوفاندلند:

این دانشگاه، یک دانشگاه دولتی است که در شهر سنت جونز کانادا واقع شده است. علی رغم این که 97 سال از تاسیس این دانشگاه گذشته است؛ اما همچنین یکی از برترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود. نکته‌ی قابل توجه در مورد این دانشگاه این است که ترم زمستان ندارد. ددلاین ترم تابستان دانشگاه مموریال نیوفاندلند، یک اکتبر است. اگر بخواهیم در مورد ترم بهار صحبت کنیم باید بگوییم که ددلاین این ترم، اول فوریه است و یک مارس ددلاین ترم پاییز محسوب می شود.

 

دانشگاه کنکوردیا:

این دانشگاه کانادایی تقریبا یک دانشگاه تازه تاسیس محسوب می شود که در سال 1974 تاسیس شده است. شما می‌توانید به زبان انگلیسی یا فرانسوی در آن تحصیل کنید. این دانشگاه نزدیک به 50 هزار نفر دانشجو دارد که از این جهت یکی از بزرگترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود. یک مارس به طور کلی برای همه‌ی دانشجویان به عنوان ددلاین تعیین شده است اما خود دانشگاه به دانشجویان بین المللی توصیه می کند که تا اول فوریه برای اپلای اقدام کنند.

 

سخن پایانی در رابطه با ددلاین دانشگاه های کانادا:

مسئله ی مهمی که در رابطه با ددلاین دانشگاه های کانادا باید به آن اشاره کرد، این است که ددلاین ها ممکن است با توجه به رشته‌ی انتخابی شما متفاوت باشد، پس بهتر است زمان دقیق ددلاین ها را از وبسایت خود دانشگاه چک کنید که فرصت اپلای را از دست ندهید. در آخر نیز باید گفت دانشگاه های دیگری نیز در کانادا وجود دارد؛ ولی ما در این نوشتار تنها پرطرفدارترین موارد را بررسی کردیم.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟