تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

شرایط حداقلی برای تحصیل در کانادا (دانشگاه و کالج) چیست؟
⦁ شما باید به لحاظ مالی امکان پرداخت یک سال شهریه ی تحصیلی در کانادا را داشته باشید.
⦁ شما باید به سفارت کانادا اثبات کنید که به لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه های یک سال زندگی خود، در این کشور را دارید.
⦁ شما باید حداقل نمره ای که از سوی دانشگاه برای زبان در نظر گرفته شده است را داشته باشید یا در دوره های زبان آن دانشگاه شرکت کرده و نمره ی قبولی کسب کنید.
⦁ حداقل معدل مورد نیاز برای کالج ۱۲ و برای دانشگاه های کانادا ۱۳ می باشد.

از جمله مزایای تحصیل در کانادا
⦁ شهریه ی تحصیل کانادا بسیار مقرون به صرفه است. در مقایسه با کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا باید گفت که این شهریه تا ۴۰ درصد ارزان تر است.
⦁ ویزای تحصیلی کانادا سکویی مورد اطمینان برای اقامت دائم کشور کانادا می باشد.
⦁ کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور بسیار بالا است. تا جایی که حتی دانشگاه های ضعیف آن نیز برنامه های دقیق و قوی آموزشی به شما ارائه خواهند داد.
⦁ به دانشجویان این کشور اجازه داده می شود تا به صورت پاره وقت و تمام وقت شغلی داشته باشند.
⦁ همسر فردی که مشغول به تحصیل در کانادا است، اجازه ی آن را دارد که به صورت تمام وقت کار کند.
⦁ در صورتی که شما یا همسرتان، دانشجوی کشور کانادا باشید، فرزند شما به صورت رایگان در مدارس کانادا قادر به تحصیل می باشد.
⦁ پس از اتمام دوره ی تحصیل دانشجویی، از معافیت های مالیاتی این کشور بهره مند خواهید شد.
⦁ مراحل دریافت پاسپورت کانادایی بسیار آسان و سریع است.
⦁ این کشور از امنیت اجتماعی بالایی بهره مند است.
⦁ شما با هدف تحصیل در کانادا زبان انگلیسی یا فرانسه ی خود را تقویت می نمایید.

برای تحصیل در کانادا چه مراحلی را باید گذراند؟
⦁ تصمیم گیری و بررسی شرایط
⦁ انتخاب درست و مناسب
⦁ جمع آوری مدارک خود و اپلای آن ها
⦁ جمع آوری مدارک ویزای تحصیلی کانادا
⦁ ثبت درخواست استادی پرمیت و ویزا
⦁ دریافت ویزا
⦁ مرور و بررسی شرایط و ددلاین ثبت نام در مدرسه، کالج یا دانشگاه مورد نظر
⦁ کسب آمادگی برای سفر
⦁ دریافت استادی پرمیت، شروع تحصیل و اطمینان از رعایت قوانین
⦁ بررسی شرایط خود برای اخذ اقامت دائم هنگام تحصیل در کانادا

شرایط اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا
شما برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیل در کانادا، باید پیش نیازهایی را داشته باشید که شرایط معدل، شرایط درسی و شرط زبان از جمله ی آن ها می باشد. البته در صورت کامل نبودن مدارک خود نگران نباشید. چرا که امکان اپلای کاندیشنال نیز وجود دارد که زمان بیشتری برای تکمیل مدارک به شما می دهد.
شرایط تحصیل در کالج های کانادا چیست؟ دوره های کالج، اصولا یک تا دو ساله می باشند. بدین منظور باید دارای مدرک دیپلم ایران یا کانادا باشید و از نمره ی آیلتس ۵/۵ تا ۵/۶ نیز بهره مند شوید. اما شرایط سنی برای کالج وجود ندارد و همین امر سبب استقبال از آن می شود. کالج ها اصولا کلاس هایی کوچک تر با جمعیت کمتری دارند و فرصتی مناسب برای انتقال از دبیرستان به دانشگاه محسوب می شوند.
شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا چیست؟ شما به عنوان یک دانشجوی خارجی قادر به تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی کانادا هستید، اما این شرایط و مدارک شما است که انتخابتان را محدود می سازد. دانشگاه های مختلف در کانادا هر یک شرایط خاص خود را دارند. لذا نیاز است تا هنگام انتخاب از طریق یک مشاور خوب شرایط خود را بسنجید. مثلا دانشگاه تورنتو دارای شرط حداقل آیلتس ۷ و معدل ۱۵ برای دوره ی فوق لیسانس رشته ی مکانیک می باشد.
فاکتور سن نیز گرچه در صدور ویزا برای شما موثر است اما هرگز کسی تنها به دلیل آن که سن بالایی دارد، ریجکت نخواهد شد.

پیش نیاز تحصیل لیسانس در کانادا
حداقل معدل ۱۲ دیپلم از جمله پیش نیازهای این دوره است. اما هنگام انتخاب ابتدا از یک مشاور کمک گرفته سپس شرایط اقامت پس از تحصیل را بسنجید. دقت کنید که دانشگاه هایی که رنکینگ بالاتری دارند، هزینه های بالایی هم خواهند داشت. به برنامه ی انتقال از کالج به دانشگاه نیز دقت کنید چرا که به کاهش هزینه های شما کمک می کند.

پیش نیاز تحصیل فوق لیسانس در کانادا
ب
دین منظور حداقل معدل ۱۳ در دوره ی لیسانس مد نظر می باشد. در ضمن برای رشته های علوم حداقل نمره ی آیلتس ۵/۶ و برای رشته های مهندسی حداقل نمره ی آیلتس ۶ و برای رشته های مدیریتی حداقل نمره ی آیلتس ۵/۵ مد نظر می باشد.
در این مقطع نیز مانند مقطع لیسانس شرایط تحصیلی و هزینه ها را در نظر داشته باشید.

پیش نیاز تحصیل دکترا در کانادا
حداقل معدل ۱۴ در مقطع فوق لیسانس و حداقل نمره ی آیلتس ۵/۶ در کنار شرایط آکادمیک قوی پیش نیاز مقطع دکترا می باشد. توجه به شرایط تحصیلی و هزینه ها را فراموش نکنید. در ضمن برای این مقطع لازم است تا چند مقاله ی خوب در مراجع معتبر به چاپ برسانید.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا
در محاسبه ی هزینه های تحصیل در کانادا، سبک زندگی شما بسیار موثر خواهد بود. قطعا زندگی در شهرهای بزرگتر، هزینه های بالاتر اما فرصت های شغلی بیشتری دارد و برعکس. اما اگر به صورت کلی بخواهیم بررسی داشته باشیم، باید گفت که حدود ۶۰ درصد از هزینه های شما را اجاره منزل تشکیل می دهد. با در نظر گرفتن یک زندگی دانشجویی شما برای زندگی در شهرهای کوچک به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه و برای شهرهای بزرگ به ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه نیاز دارید.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا
لازم به ذکر است که اخذ بورسیه ی تحصیلی برای مدارس و کالج های کانادا احتمال بسیار کمی دارد و آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم. اما برای اخذ بورسیه در مقطع لیسانس، شانس بیشتری وجود دارد ولی باید شرایط تحصیلی قوی داشته و نخبه باشید. معدل بالای ۱۹ و آیلتس ۷ بدین منظور نیاز است. در این شرایط می توانید برای خود، بورسیه ی کاهش شهریه دریافت کنید.
دریافت بورسیه در مقطع فوق لیسانس بخصوص برای رشته های مهندسی محتمل تر است. اما حداقل معدل ۱۴ و حداقل نمره ی آیلتس ۵/۶ را نیاز دارد. در ضمن حتما مقاله های علمی نیز باید داشته باشید.
اما برای مقطع دکترا باید گفت که تقریبا همه ی افرادی که در این مقطع موفق به تحصیل در کانادا می شوند، نوعی از بورسیه را دریافت خواهند کرد.

مرکز تحصیلی خود را چگونه انتخاب کنید؟
ابتدا باید کد اعتبار سنجی مرکز تحصیلی خود را که DLI نام دارد برای اخذ ویزا در اختیار داشته باشید. توجه کنید که همه ی مراکز آموزشی کانادا از اعتبار اولیه بهره مند هستند اما دانشگاه هایی نظیر دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، واترلو، آلبرتا، مونترال، کوئینز و … بسیار قوی تر از بقیه می باشند. اما این به معنای بی اعتباری سایر مراکز نیست.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا
برای اخذ ویزای تحصیل در کانادا ابتدا باید مدارک خود را اپلای کنید. این مدارک شامل مدارک تحصیلی و فرم های اداره ی مهاجرت و مدارک تمکن مالی شما می باشد. سپس باید در یکی از دفاتر وک، انگشت نگاری شده و سپس منتظر دریافت ویزای خود باشید. بدین منظور باید بعد از دریافت تاییدیه ی ویزا، گذرنامه ی خود را به سفارت کانادا فرستاده و بعد از طی مراحل لیبل، ویزای خود را بگیرید. سپس می توانید بلیط تهیه کرده و عازم کانادا شوید.
به منظور جلوگیری از رد درخواست ویزای خود، حتما از شرکت های معتبر کمک بگیرید. در این زمینه کافی است به سایت iranmohajeran.ir مراجعه کنید.
دقت کنید که ویزا تنها اجازه ی ورود به کشور کانادا را به شما می دهد. اما این استادی پرمیت است که اجازه ی تحصیل در این کشور را در اختیار شما قرار می دهد. لذا شما برای ورود و خروج و تحصیل در کانادا، به هر دوی این مدارک نیاز دارید.

آیا بعد از اتمام تحصیل در کانادا می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟
گرچه دریافت اقامت دائم کشور کانادا پس از اتمام تحصیل در این کشور امکان پذیر است اما مسیرها و روش های خاص خود را دارد. بدین منظور اداره ی مهاجرت کانادا مهاجرین را با توجه به امتیازی که در اکسپرس انتری دارند، انتخاب می کند. فارغ التحصیلان از کشور کانادا در این رنکینگ، امتیاز داشته و شانس بیشتری در کسب اقامت کانادا دارند. البته دولت نیز در بعضی مواقع طرح هایی نظیر مناطق روستایی شمالی و مناطق آتلانتیک را ارائه می دهد که می توان از آن ها برای اخذ اقامت دائم بهره گرفت.
در این بین می توان از طریق برنامه های مهاجرتی استانی نیز اقدام کرد که یکی از روش های اخذ مهاجرت دائم می باشد. البته استان کبک کانادا در بعضی موارد خودمختاری هایی دارد که هنگام درخواست اقامت دائم باید به آن ها توجه کنید.
در این جا توجه کنید که سیتیزن شیپ کانادا با اقامت دائم این کشور، متفاوت است و افراد از طریق تولد در این کشور یا طی مراحل و قوانین مهاجرتی قادر به اخذ سیتیزن شیپ و پاسپورت کانادایی خواهند شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟