تحصیل در مدارس کانادا به چه شکلی می باشد

تحصیل در مدارس کانادا

بسیاری از خانواده ها قصد دارند، برای ادامه تحصیل فرزندان خود، آن ها را به کشور کانادا بفرستن تا بتوانند از مزایا و امکانات آموزشی که این کشور دارند استفاده نمایند. تحصیل در مدارس کانادا یک موضوعی می باشد که حتما شما هم به آن فکر کردید و می خواهید بدانید که چطور می توانید به این هدف نیز برسید.
در این مقاله سعی شده است تا شما را به صورت کامل با سیستم مدارس کانادا، شرایط پذیرش، هزینه های تحصیل، انواع مدارس کانادا و اطلاعات مفید دیگر که می توانید به دست بیاورید صحبت کنیم. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات در مورد تحصیل در مدارس کانادا و شرایط آن دید جامعی را به دست بیاورید و می تواند به این کمک کند که شما بتوانید برای مهاجرت به کانادا از این روش استفاده نمایید.

سه دلیل برای تحصیل در مدارس کانادا

اصلا شاید در اول کار شما به این موضوع فکر کنید که چرا باید برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام نمایید و اصلا این کار میتواند چه سودی برای شما یا فرزندتان داشته باشد.

سیستم آموزش مدارس کانادا

شروع مدارس کانادا از 5 تا 6 سالگی شروع می شود و از ابتدایی تا دیپلم 12 سال زمان می برد. به اصطلاح به این مدارس K-12 می نامند. در استان کبک در کانادا، از ابتدایی تا دیپلم 11 سال و دو سال هم دوره پیش دانشگاهی زمان بر است.
5 روز در هفته مدارس دایر می باشد و از اواخر آگوست تا اوایل ماه ژوئن هر سال است. کانادا کشوری دو زبانه نیز می باشد و از همین جهت، شما می توانید شاهد مدارسی با زبان های فرانسوی و انگلیسی نیز باشید.
افرادی که جهت تحصیل در مدارس کانادا به این کشور مهاجرت کرده اند می توانند در مدارس ابتدایی کانادا تا تحصیل در مدارس راهنمایی و دبیرستان های کانادا بهرمند شوند. شما می توانید با تحصیل در مدارس کانادا یک فرصت بی نظیر برای اخذ مدرک معتبر تحصیلی و همچنین اخذ تجربه بین المللی کسب نمایید.

مقاطع تحصیلی در کانادا

به صورت کلی می توان اینگونه بیان کرد که، سیستم آموزشی مدارس کانادا به دو مقطع تحصیلی تقسیم بندی نیز می شوند.
– دوره ابتدایی
– دوره متوسطه
مدارسی مانند، مدارس خصوصی و سایر مدارس مانند مدارس مذهبی نیز در تمام مقاطع فعالیت می نمایند.
لازم به ذکر است که بعضی از مدرسه ها، از دوره ابتدایی و متوسطه نیز تفکیک می شوند، اما تعداد مدارس دوره ابتدایی و راهنمایی که اغدام شده اند بیشتر است.

دوره ابتدایی

شروع دوره ابتدایی یا دبستان از مهد کودک یا کلاس اول در سنین 6 تا 7 سالگی شروع می گردد و تا کلاس هشتم در سنین 13 تا 14 سالگی ادامه می یابد. تحصیل در مدارس کانادا و یک سال تحصیلی از ماه سپتامبر تا ژوئن بعدی نیز ادامه می یابد. کلاس ها و مدارس کانادا تا زمان رفتن به دبیرستان معمولا مختلط (دختران و پسران در یک کلاس) است.
فرزندان شما با تحصیل در مدارس کانادا در مقطع ابتدایی کانادا می توانند دستورالعمل هایی برای مهارت های پایه خواندن و نوشتن، تاریخ، جغرافیا ریاضیات، موسیقی، ورزش (تربیت بدنی)، هنر و علوم کسب نمایید. همچنین لازم به ذکر است که در دوره ابتدایی فرانسه و برخی از زبان های خارجی تدریس می گردد، که تا چند سال پیش تنها در دبیرستان ها تدریس می شد. اما اکنون در بعضی از نواحی در سال های آخر مقطع ابتدایی هم این درس های ارائه می گردد.

دوره متوسطه

دوره تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان از کلاس نهم در سنین 14 تا 15 سال شروع می شود و تا کلاس دوازدهم در سنین 17 تا 18 سال ادامه می یابد.
در استان یا ایالت انتاریو، یک سال دیگر پس از تمام شدن سال دوازدهم نیز وجود دارد. معمولا دانش آموزان تا سن 16 سالگی در دبیرستان شرکت نموده و بعد از آن ممکن است به CEGEP بروند. ( CEGEP را می توان یک دوره دو ساله پیش دانشگاهی دانست، که به روش دولتی نیز تامین می گردد و ممکن است دانشجویان بعد از اینکه این دوره را تمام کردند، یک دوره دیپلم آمادگی دانشگاه و یا دیپلم فنی و حرفه ای را از این دوره دریافت نمایند.)
برنامه درسی دبیرستان برای تحصیل در مدارس کانادا به دو دسته نیز تقسیم بندی می شوند:
1- دسته پیشرفته که دانش آموزان را برای رفتن به دانشگاه آماده می نماید.
2- دسته عمومی که در آن دانش آموزان را برای رفتن به کالج های محلی و یا مدارس فنی و حرفه ای آماده می نماید.

 

تفاوت مدارس ایران و کانادا

همینطور که این موضوع کاملا مشخص میباشد تحصیل در ایران و تحصیل در مدارس کانادا بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. کیفیت آموزش، امکانات و سبک آموزشی به علاوه محتوای آموزشی در مدارس این دو کشور بسیار متفاوت است. تفاوت بسیار بالایی که می توان در بین مدارس کانادا و مدارس ایران بیان نمود، سیستم آموزش آن ها است. با ما همراه باشید تا در ادامه به این تفاوت بیشتر بپردازیم.


تفاوت سیستم آموزشی مدارس کانادا و ایران را می توان این چند مورد نیز بیان نمود.

– در کشور ایران سیستم آموزشی مرکزی و ملی می باشد و تمام استان ها از این سیستم آموزشی پیروی می نمایند. اما در مدارس کانادا سیستم آموزشی به صورت ملی و فدرال نمی باشد و سیستم به این صورت است که هر ایالت و یا استان دارای سیستم آموزشی و برنامه درسی مخصوص به خودش است.
– در مدارس کانادا می توانید شاهد تعداد زیادی دروس اجباری و تعداد زیادی هم درس های اختیاری باشید. اما در برنامه درسی مدرسه های ایران به این صورت است که معمولا تمام دروس ها اجباری نیز می باشد.
– در مدارس ایران در مقطع دبیرستان دانش آموزان بر اساس رشته ی تحصیلی خودشان به صورت مجزا، رشته تحصیلی خودشان مانند علوم ریاضی، هنر، علوم انسانی درس خودشان را ادامه می دهند. اما در مدارس کانادا رشته تحصیلی جداگانه نیز وجود نداشته و در هر پایه تحصیلی دانش آموزان اقدام به خواندن دروس مختلف می نمایند.
– در سیستم آموزشی کشور ایران در هر یک از پایه های تحصیلی برنامه درسی یکسان می باشد و در کل کشور یک کتاب واحد برای هر مبحث درسی استفاده می شود. اما این موضوع در کانادا به شکلی دیگر است، در مدارس کانادا در هر ایالت، برنامهُ درسی متفاوت بوده و از کتاب های متفاوتی به عنوان منابع درسی استفاده می کنند.

 

انواع مدرسه در کانادا

به صورت کلی می توان بیان کرد که بر اساس مالکیت در کانادا دو نوع مدرسه وجود دارد:
– مدرسه خصوصی
– مدرسه عمومی

 

مدارس دولتی کانادا

اینگونه مدارس را مدارس استانی نیز می نامند که دارای بودجه ی دولتی یا مدارس خاص (مدارس دولتی رومان کاتولیک) نیز نامیده می شوند. با این که هر فردی می تواند در آن ها حضور داشته باشد، اما عموما در امتداد خطوط فرقه های مذهبی تمایز می یابند.
فعالیت ها و سیاست های این مدارس دولتی کانادا بسته به ایالت مد نظر دارد. هر ایالت در سطح محلی خود به به مدارس منطقه ای تقسیم بندی می شوند. این مدارس توسط یک هیئت منتخب محلی ( هیئت آموزش) و یک سرپرست اداره می گردد. این هیئت در مورد سیاست های دستوری، استخدام معلمان، خرید کردن تجهیزات و نظارت کلی بر اداره روزانه مدارس شروع به تصمیم گیری می کنند.


مدارس خصوصی کانادا

مدرسه های خصوصی در کانادا هم مثل مدرسه های دولتی سازماندهی می شوند. اما برنامه تحصیلی و رویکرد آن ها به صورت زیادی با هم دارای تفاوت می باشند. این مدارس می تواند شامل مهدکودک ها گرفته تا مدارس روزانه، مدارس شبانه روزی و همین طور موسسات سنتی و مدارس تجربی را شامل میگردد.
همچنین لازم به ذکر است که در مدارس خصوصی تکالیف معمولا سختگیرانه تر و اجباری نیز می باشند و دارای فضای رقابتی زیادی بین دانش آموزان است.


رویکرد آموزشی مدارس خصوصی کانادا به چه شکل است؟

تا اینجای کار دانستیم تحصیل در مدارس کانادا برای فرزندان و خود ما بسیار می تواند مفید باشد. همچنین دانستیم که این مدارس شامل مدارس خصوصی و دولتی نیز می باشد. حالا قصد داریم بدانیم رویکرد آموزشی مدارس خصوصی کانادا به چه شکل است.
– فعالیت ورزشی در برخی از مدارس خصوصی کانادا بسیار حائز اهمیت است.
– می توانید در بعضی از مدارس خصوصی در کانادا شاهد پرورش دانش آموزش در رشته های هنر، نمایش، رقص یا موسیقی باشید.
– بعضی از مدرسه های خصوصی کانادا بر فعالیت هایی مانند زندگی کردن در فضای باز تاکید دارند و یا به یک فلسفه آموزشی خاص نیز پایبند اند.
– در بیشتر مدارس خصوصی کانادا دانش آموزان را برای ورود پیدا کردن به کالج های کانادا و یا دانشگاه های کانادا آماده می کنند.
– در بعضی از مدارس می توانید شاهد این باشید که دانش آموزان را برای آزمون لیسانس بین المللی (IB) آماده می نمایند.
– در برخی از مدارس، آموزش های خود را بر اساس برنامه تحصیلی سنتی ارائه می کنند.
– اغلب افرادی که در این مدارس ثبت نام می نمایند، از اول به دنبال تخصص در یک رشته خاص می باشند.

 

جمع بندی

همانطور که خودتان می دانید کانادا کشوری می باشد که در آن امکان رشد بسیار زیاد است. تحصیل در مدارس کانادا باعث میگردد، که شما از امکانات بسیار زیادی بهرمند شوید. در کانادا اصول آموزشی بیشتر بسته به ایالت و نوع مدارسی است که شما انتخاب می کنید. بهتر است از قبل اقدام به این کنید که چه مدارسی بیشتر برای شما کارایی دارد و بعد بهترین مدرسه ب برای خود یا فرزندانتان انتخاب نمایید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟