بررسی چگونگی تحصیل لیسانس در کانادا

تحصیل لیسانس در کانادا

یکی از روش هایی که امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل قرار دارد مهاجرت و ادامه تحصیل لیسانس در کانادا می باشد. با توجه به اینکه کشورهای جهان اول دارای دانشگاه های معتبری می باشند ادامه تحصیل در این دانشگاه ها می تواند برای هر فردی بسیار دلپذیر باشد. لذا با در نظر گرفتن شرایط کافی هر فرد می تواند اقدام به این نوع از مهاجرت کند. در این خصوص داشتن اطلاعات کافی در زمینه نحوه ثبت نام و پذیرش در دانشگاه های کانادا بسیار لازم و ضروری است. در ادامه این مقاله به بررسی کلیه نکات مربوط به پذیرش تحصیل لیسانس در کانادا می پردازیم.


مزیت و سیستم تحصیل در کانادا

تحصیل در کشورهای پیشرفته جزو اولویت‌های هر فردی می باشد. در این زمینه تحصیل لیسانس در کانادا به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای انتخاب دانشجویان قرار دارد. از جمله مزیت هایی که می توان برای ادامه تحصیل در کشورهای جهان اول در نظر گرفت کیفیت مطلوب آموزشی است. در این کشورها دانشجویان از امکانات پیشرفته برای بهره‌مندی از آموزشی در سطح بالا استفاده می کنند. لذا اولویت اکثر دانشجویان انتخاب در دانشگاه های تراز اول دنیا میباشد. علاوه بر این موارد با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر امکان به دست آوردن کار مناسب تر برای دانشجو فراهم می باشد. مهمترین نکته در این زمینه دریافت اقامت دائم کشور مقصد می باشد. دریافت اقامت دائم به منزله کسب جایگاه اجتماعی مناسب برای افراد بوده و اعتبار خوبی برای هر کسی ایجاد می کند. لذا تلاش برای به دست آوردن شرایط مناسب جهت ادامه تحصیل در کشور کانادا در بین دانشجویان بسیار دیده می شود.
برای ادامه تحصیل لیسانس در کانادا لازم است تا دانشجو دوره ۱۲ ساله دیپلم خود را سپری کرده باشد. سیستم تحصیلی برای دوره لیسانس در کانادا بدین صورت است که دانشجو میتواند وارد کالج و یا دانشگاه شود. برای ورود به کالج دانشجو پس از سال یازدهم در دبیرستان دو سال به عنوان پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند. پس از این دوره دانشجو وارد دوره لیسانس می شود که به مدت سه سال به طول می‌انجامد. در این میان دانشجو با گذراندن واحدهای مشخص شده توسط دانشگاه دوره تحصیل لیسانس در کانادا را سپری می کند. در انتها نیز با اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل می شود. دانشجو میتواند پس از دریافت مدرک کارشناسی شروع به کار در زمینه رشته تحصیلی خود کند.

 

شرایط و مدارک تحصیل لیسانس در کانادا

برای ادامه تحصیل در کشور کانادا لازم است تا شرایط خاصی را داشته باشید. این شرایط از یک بخش عمومی و یک بخش اختصاصی تشکیل شده است. در بخش عمومی لازم است و متقاضی شرایط اولیه برای ورود به دانشگاه را داشته باشد. این شرایط شامل محدوده سنی، حداقل تحصیلات و در برخی موارد شرایط مالی می باشد. محدودیت سنی برای ورود به دوره کارشناسی سقف خاصی تعیین نشده است. است اما به طور کلی لازم است تا فرد در رنج سنی مناسب برای حضور در دانشگاه قرار داشته باشد. حداقل تحصیلات برای تحصیل لیسانس در کانادا کسب مدرک دیپلم متوسطه می باشد. در برخی موارد ممکن است افراد متقاضی ادامه تحصیل به صورت پرداخت شهریه باشند. در این موارد لازم است تا دانشجو هزینه ی دوران تحصیل خود را به صورت کامل به دانشگاه پرداخت کند. در برخی حالات ممکن است هزینه در چند مرحله دریافت شود.
در بخش اختصاصی تحصیل لیسانس در کانادا لازم است تا دانشجو مدارکی که از طرف دانشگاه اعلام می شود را تهیه کند. این مدارک معمولاً به صورت ارسال با پست و یا اینترنتی به دانشگاه ارائه می گردد. نکته مهم در زمینه ارسال مدارک ترجمه آنها می باشد. لازم است تا کلیه مدارک تحصیلی به صورت کامل ترجمه شده باشند و در برخی موارد نیاز به مهر وزارت امور خارجه و دادگستری نیز می باشد. علاوه بر مدارک تحصیلی پاسپورت و مدرک زبان نیز از دانشجو درخواست می‌شود. متقاضیان می توانند برای تاثیر بیشتر در پذیرش توسط دانشگاه رزومه تحصیلی خود را به زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه کنند. علاوه بر آن ارسال توصیه نامه از طرف معلمان مدرسه نیز می تواند تاثیر بسزایی در روند پذیرش دانشجو داشته باشد. در ادامه به روند پذیرش در دانشگاه های کانادا می پردازیم.

 

چگونگی پذیرش تحصیل لیسانس در کانادا

برای دریافت پذیرش تحصیل لیسانس در کانادا داشتن نمره زبان یکی از مواردی است که لازم است دانشجو در اختیار داشته باشد. نمره زبان همان آزمون هایی است که دانشجویان می‌توانند پیش از ورود به دانشگاه در آن شرکت کنند. انواع مختلف آزمون ها برای ورود به دوره کارشناسی در دانشگاه های کانادا وجود دارد. هر یک از متقاضیان بر اساس شرایط و موقعیت خود می توانند اقدام به ثبت نام در آزمون کنند. شرکت در آزمون های زبان و کسب نمره مناسب از اولین اولویت های ورود به دانشگاه کانادا می باشد. آزمون های زبان برای دانشگاه های کانادا متنوع و متفاوت می باشند از جمله این آزمون ها می توان به IELTS- TOEFL – PTE -CAEL- EFAS و Duolingo اشاره کرد. هر یک از این آزمون ها دارای شرایط ویژه می باشند. به عنوان مثال آزمون PTE به صورت کاملا آنلاین برگزار می شود و متقاضیانی که در ایران وجود دارند نمی توانند در داخل کشور این آزمون را شرکت کنند.
مرحله اصلی برای پذیرش تحصیل لیسانس در کانادا اقدام از طریق وب‌سایت دانشگاهی می باشد. متقاضیان لازم است با در نظر گرفتن کلیه شرایط در سایت دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنند. پس از ساخت اکانت در سایت دانشگاه متقاضی با وارد کردن رشته تحصیلی و اطلاعات اولیه مرحله اول ثبت نام را به پایان می رساند. در مرحله بعدی ممکن است از متقاضی خواسته شود تا مدارکی را برای دانشگاه ارسال کند. ارسال مدارک برای دانشگاه میتواند به صورت اینترنتی و یا ارسال پستی انجام شود. در آخرین مرحله هم هزینه ثبت نام و اپلای باید پرداخت شود. این هزینه از طریق حساب ارزی قابل پرداخت خواهد بود که میتوان در ایران توسط صرافی و یا کارت ارزی پرداخت شود. در نهایت پس از بررسی های لازم توسط دانشگاه نامه پذیرش برای شما ارسال می شود.

 

بررسی هزینه های تحصیل لیسانس در کانادا

تحصیل لیسانس در کانادا دارای شهریه می باشد. در بسیاری از دانشگاه های کانادا دانشجویان برای دوره کارشناسی لازم است تا شهریه جهت ادامه تحصیل پرداخت کنند. در برخی موارد به صورت خاص این امکان وجود دارد که دانشجو بتواند بورسیه دانشگاه را به دست بیاورد. در این شرایط تمام یا بخشی از شهریه توسط دانشگاه پوشش داده می‌شود. اما به صورت کلی هزینه ای برای تحصیل دوره کارشناسی در کانادا پرداخت می‌شود. این هزینه برای هر دانشگاه متفاوت می باشد و این تفاوت به دلیل رنکینگ دانشگاه است. بر اساس این که دانشگاه در چه رتبه ای قرار داشته باشد شهریه دانشجو نیز متغیر خواهد بود. نکته قابل ذکر در این زمینه رشته تحصیلی دانشجو است. بر این اساس هر رشته تحصیلی بر مبنای شرایط و امکاناتی که نیاز دارد شهریه مخصوصی را می طلبد. دانشجو لازم است با توجه به شهریه تعیین شده توسط دانشگاه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
یکی از نکات مهمی که در زمینه هزینه برای زندگی دانشجویی در کانادا مورد توجه است شرایط کاری میباشد. دانشجویانی که در دوره لیسانس به تحصیل می پردازند می توانند در حین تحصیل به کار نیز مشغول باشند. شرایط کاری برای تحصیل لیسانس در کانادا به صورت پاره وقت می باشد. دانشجویان می‌توانند در هفته ۲۰ ساعت کار کنند. این کار می تواند کمک هزینه خوبی برای دانشجویان باشد و درآمدی بین ۱۴ الی 20 دلار کانادا به ازای هر ساعت باشد. دانشجویان با این روش می توانند هزینه های زندگی خود در کانادا را به راحتی تامین کنند.


دانشگاه ها و رشته های مورد پذیرش کانادا

انتخاب دانشگاه و رشته یکی از مهمترین قسمت های تحصیل لیسانس در کانادا می باشد. در این زمینه لازم است تا با دانشگاه های رنک که برتر کانادا آشنا باشیم. دانشگاه هایی که دارای رنکینگ بالایی هستند از امکانات بسیار مناسبی برای دانشجویان برخوردار می‌باشند. این امکانات باعث می شود تا سطح کیفی تحصیلات دانشجو نیز افزایش پیدا کند. در این راستا می‌توان تعدادی از دانشگاه های برتر کانادا را که در مقطع لیسانس فعالیت می کنند نام برد. از جمله این دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و دانشگاه آلبرتا میباشند. این پنج دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه های کانادا شناخته شدند و دارای رتبه بالای جهانی نیز می باشند. از این لحاظ می‌توان پذیرش در این دانشگاه ها را بسیار مطلوب دانست. در این دانشگاه ها می توان در برخی موارد از بورسیه‌های خوبی نیز برخوردار شد.
علاوه بر دانشگاه رشته های خاصی نیز وجود دارند که برای تحصیل لیسانس در کانادا مناسب میباشند. این رشته ها به جهت موقعیت هایی که از نظر شغلی ایجاد می کنند حائز اهمیت هستند. از جمله مهمترین رشته ها برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته های مهندسی می باشند. رشته های مهندسی تمامی زیر شاخه های مختلف علوم مهندسی را در بر می گیرند. علاوه بر آن رشته هایی که در حوزه مدیریت و مالی هستند همچنین رشته‌های حسابداری جزوه گزینه‌های برتر هستند. در رتبه بعدی نیز رشته‌های علوم پایه و زیست شناسی و همچنین رشته های علوم کامپیوتری قرار دارند. نکته مهم در این زمینه این است که در صورت علاقه به دانشجو سایر رشته ها امکان پذیرش در دوره تحصیل لیسانس در کانادا وجود دارد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟