نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا

نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا

نگاه اجمالی به ویزای توریستی کانادا :
– مدت ویزا: حداکثر ۵ ساله می باشد.
– نوع ویزا: به دو صورت مولتیپل ۵ ساله یا سینگل می باشد.
– امکان اخذ ویزای همراه:‌ افراد باید جداگانه اقدام کنند.
– امکان اخذ ویزای کار پس از ورود: در صورت یافتن شغل دارای تائیدیه ، این امکان وجود دارد.
– هزینه: ۱۰۰ دلار برای ویزا و ۸۵ دلار برای انگشت نگاری باید پرداخت شود.
– مدت زمان: میانگین ۱۰۰ روز پس از ارسال مدارک نتیجه مشخص می شود.


در اینجا می خواهیم شما را با نحوه گرفتن ویزای توریستی کانادا آشنا کنیم :


تعریف توریست از نظر اداره مهاجرت کانادا

توریست کسی است که تابعیت کشور کانادا را نداشته و در آن جا اقامت ندارد. این فرد به صورت قانونی از کانادا دیدن می کند. سالیانه بیش از 35 میلیون نفر با ویزاهای غیراقامتی به این کشور سفر می کنند. اگر برای ورود به کانادا شامل کشورهای معاف از ویزا نیستید ، بایستی از ویزای موقت که Temporary Resident visa یا TRV نامیده می شود استفاده کنید. از این ویزا جهت بازدید ، کار و یا تحصیل در این کشور استفاده می شود.

 

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا را با طی مراحل زیر دریافت کنید:
1- تکمیل فرم ارزیابی توریستی ، اخذ مشاوره ، شروع پروسه اجرایی.
2-مدارک باید ترجمه و تایید شود و پس از آن ارسال گردد.
3- اقدام برای اخذ ویزا و انجام انگشت نگاری (بیومتریک).
4- حدود 3 ماه برای دریافت نتیجه ویزا زمان لازم است.
5- پیکاپ نمودن ویزای کانادا برای درج ویزا روی پاسپورت.

 

قوانین ورود و خروج با ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا معمولا به شکل ویزای تک ورودی single entryیا ویزای چند ورودی multiple entry که همان ویزای اقامت 5 ساله می باشد ، صادر می شود. ویزای توریستی برای متقاضیان ایرانی معمولا به صورت سینگل اینتری به مدت درخواست متقاضی صادر می شود. حالت دیگر آن به صورت مولتیپل اینتری است که به مدت ۵ سال (یا پایان مهلت پاسپورت) صادر می‌شود. متقاضیانی که دارای ویزای مولتیپل هستند، از تاریخ شروع تا پایان تاریخ ویزای درج شده در پاسپورت خود امکان سفر به کانادا را خواهند داشت.


آیا ویزای توریستی کانادا وکیل قانونی می خواهد؟

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا هیچ الزامی به استخدام وکیل ندارید. ولی اگر تصمیم دارید که از خدمات وکلا یا مشاورین استفاده کنید باید حتما از وکلا یا مشاورین قانونی کمک بگیرید. طبق دستوری که اداره مهاجرت برای بهره مندی از خدمات وکلای قانونی مهاجرت صادر کرده است، نباید به آژانس ها و مراکزی که اداره مهاجرت تایید نکرده و افرادی که تایید شده نیستند هیچگونه پرداختی انجام شود چون این امر باعث رد شدن پرونده شما می شود.

 

مدت زمان ماندن در کانادا با ویزای توریستی

هنگامی که شما پس از وارد شدن به کانادا با ویزای توریستی پاسپورت خود را به افسر مهاجرت می دهید، او با زدن مهری در پاسپورت شما و یا دادن مدارک دیگری ، زمانی که می توانید در آن جا اقامت داشته باشید را معلوم می کند.
مثلا، اگر افسر تاریخ 30 جون 1993 را بر روی پاسپورت شما درج کند، وضعیت اقامت موقت شما در تاریخ ۳۰ جون ۱۹۹۳ منقضی می‌شود.
اما به طور کلی درصورتی که افسر مهاجرت ، چنین مهری را بر روی پاسپورت شما درج نکند، بیشترین مدتی که می‌توانید پس از ورود با ویزای توریستی در کانادا بمانید، ۶ ماه می باشد.
در صورتی که مجوز اقامت شما به صورت ویزیتور یا در واقع همان ویزیتور رکورد (Visitor Record) صادر شده باشد تاریخ انقضای اقامت روی آن درج شده است.
امکان تمدید این ۶ ماه از داخل کانادا با ارائه پاسپورت خود به همراهی تمام مهرهای ورود و داشتن دلایل قانع کننده وجود خواهد داشت. در صورتی که دلیل قانع کننده ای نداشته باشید باید خاک کانادا را ترک کنید. شما می‌توانید بلافاصله پس از ترک خاک کانادا (منظور از خاک مرز است) دوباره وارد آن جا شده و ۶ ماه دیگر هم در کانادا اقامت داشته باشید.
پس در هر ورود فرد مجاز به ماندن حداکثر ۶ ماه می باشد. ولی در زمان مدت ویزا و یا در هر سال برای تعداد روز های اقامت در کانادا محدودیتی وجود ندارد.



پیش نیازهای ویزای توریستی کانادا

⦁ پاسپورت معتبر.
⦁ شرایط جسمانی و سلامتی خوب.
⦁ متقاعد کردن افسر مهاجرت برای برای بازگشت به کشور خود به دلیل کار ، خانواده ، دارایی و … .
⦁ داشتن پول کافی برای سفر.
البته این امکان وجود دارد که موارد زیر هم از شما خواسته شود:
⦁ انجام آزمایشات پزشکی.
⦁ دعوتنامه از شخصی که در آن جا زندگی می‌کند.
مشکلات پزشکی و سوء پیشینه می تواند منجر به عدم دریافت اجازه ورود شود.
بازدید کننده باید بتواند اثبات کند که از نظر مالی توان تامین هزینه ها در مدت زمان حضور در آن جا را دارد.



مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

⦁ پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی.
⦁ مدارک تمکن مالی.
⦁ دعوتنامه از فرد یا سازمانی در کانادا یا ارائه برنامه دقیق بازدید از کانادا.
⦁ پر کردن فرم های ویزا.
⦁ پرداخت هزینه های قانونی مربوط به اخذ ویزای توریستی کشور کانادا.
⦁ انجام دادن انگشت نگاری سفارت کانادا. این سفارت در تهران خدمات انگشت نگاری را ارائه نمی دهد.
⦁ سایر مدارک تکمیلی که نشان دهنده وجود tie یا همان وابستگی شما به کشور خودتان است که به نوعی افسر مهاجرت را قانع می کند که شما پس از گرفتن ویزای توریستی کانادا به کشور خود برمی گردید.
⦁ ارائه کامل سوابق شغلی اعم از نامه های اشتغال به کار ، فیش حقوقی و مرخصی.
⦁ ارائه کامل اسناد مربوط به دارایی های شما.
⦁ رکورد ویزای های شما به کشورهای قبلی.
تذکر: لیست مدارک ارائه شده به صورت کلی می باشد. برای دریافت لیست دقیق مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید با یک مشاور مشورت نمایید.


افزایش شانس گرفتن ویزای توریستی کانادا

وقتی شما قصد گرفتن ویزای توریستی کانادا جهت سیاحت و گردش را دارید باید قصد ماندن در آن جا را نداشته باشید. اگر افسر مهاجرت تشخیص دهد که شما پس از پایان مدت گردش دوباره به کشورتان باز می گردید ویزایتان راحت تر صادر می شود. بنابراین در صورتی که افسر مهاجرت به هر دلیلی تشخیص دهد علایم و دلایل ماندن شما در این کشور بیشتر است متاسفانه شانس شما برای گرفتن ویزای توریستی کمتر می شود.
برای اینکه ویزای توریستی شما راحت تر صادر شود می توانید با بیان شرایط خود برای بازگشت به کشور ، کار را ساده تر کنید. این شرایط عبارتند از : سوابق سفرهای قبلی به کشورهای شینگن و بازگشت به کشور ، داشتن شغل مناسب ، شرایط تاهل ، وضعیت همسر و فرزندان و یا شرایط تحصیلی خاص و یا دارایی هایی که در کشور خود دارید. این شرایط نشان دهنده ارتباطی قوی شما با کشور خود بوده و شانس گرفتن ویزا را برای شما زیادتر می کند.

 

شرایط سفر به کانادا با ویزای توریستی در هنگام کرونا

از ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ توریست‌هایی که به طور کامل واکسینه شده باشند ، می‌توانند وارد کانادا شوند. یعنی آخرین دوز از واکسن‌های مورد تایید کانادا مانند فایزر، آسترازنکا، مدرنا، جانسون اند جانسون، سینوفارم، سینوواک و کوواکس را حداقل ۱۴ روز قبل از ورود دریافت کرده باشند.

 

هزینه های گرفتن ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا هزینه هایی دارد که عبارتند از :
⦁ پرداخت هزینه های مربوط به اداره مهاجرت و انگشت نگاری.
⦁ هزینه سفر مربوط به انجام امور انگشت نگاری در دفتر VAC. می توان به هر کدام از کشورهایی که دفتر انجام انگشت نگاری در آنها وجود دارد ، سفر نمود. کشورهای همسایه ایران مانند دبی ، ارمنستان و ترکیه این خدمات را ارائه می دهند.
⦁ هزینه مربوط به تهیه بلیط رفت و برگشت به این کشور و داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه‌های شما در طول سفر.
⦁ هزینه استخدام مشاور مهاجرتی که الزامی نیست.

تغییر ویزای توریستی به ویزای دانشجویی

بعضی از افراد قصد دارند پس از ورود به کانادا ویزای توریستی خود را به ویزای دانشجویی تغییر دهند. امکان انجام این کار پس از ورود به خاک کانادا وجود داشته و قانونی می باشد. کسانی که از خارج کانادا اقدام به این کار می کنند محدودیت هایشان کمتر است. یعنی کسی که از بیرون کانادا بخواهد این کار را انجام دهد راحت تر است. پس اگر شما تصمیم به چنین کاری دارید و در این کشور هستید در مورد این کار بیشتر تامل کنید.

 

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

به چند دلیل ممکن است ویزای توریستی کانادا رد شود. اول اینکه شما پرونده درخواست ویزا را به درستی انجام نداده اید. دلیل بعدی این است که افسر مهاجرت قانع نشده که شما پس از بازدید کانادا به کشور خود باز خواهید گشت. شما باید دلایلی مانند شرایط تحصیلی ، شغلی و … را ارائه دهید. همچنین وضعیت تاهل و شرایط همسر و فرزندان می توانند راهگشا باشند. گاها نیز ویزای توریستی کانادا به دلیل عدم داشتن حمایت مالی کافی مردود می‌شود. تامین هزینه های مالی از شرایط مهم است. شما باید توانایی تامین کامل هزینه های سفر توریستی را داشته باشید.


کیفیت گرفتن ویزای توریستی

درخواست نکردن ویزای توریستی کانادا برای بعضی افراد از گرفتنش بهتر است زیرا کیفیت گرفتن ویزای توریستی اهمیت دارد. گرفتن ویزای توریستی کانادا برای بعضی از افراد اینقدر جذابیت دارد که باعث می شود به نکاتی توجه نکنند. همین امر باعث می شود در اقدامات بعدیشان با مشکل مواجه شوند.
در یکی دو سال اخیر ویزا های پذیرفته شده از ایران در اداره مهاجرت کانادا بیشتر شده است .اهداف افراد برای گرفتن ویزا فرق می کند. اهداف کلی به سه گروه تقسیم می شوند :
دیدن دوستان و اقوام ، موقعیت های تجاری و سرمایه گذاری ، اقامت دائم کانادا با استفاده از روش های تحصیلی و کاری.
گروه اول و دوم هدفشان مشخص است. در اینجا به گروه سوم می پردازیم و مسائلی که سر راهشان وجود دارد را بررسی می کنیم.
به طور مثال یک فارغ التحصیل کامپیوتر که با ارایه مدارکی دال بر داشتن سابقه کار دائم در ایران ، ویزای توریستی کانادا را گرفته باشد و حال با توجه به تخصص خود در خود اشتغالی و کارهای گرافیکی کامپیوتر بخواهد از این طریق ویزای دائم بگیرد متاسفانه موفق نخواهد شد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟