فاند تحصیلی کانادا

فاند تحصیلی کانادا

کشور کانادا به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، همیشه مورد توجه دانشجویان تمام جهان بوده است. به دلیل آن که برخی دانشجویان، توانایی مالی کافی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور را ندارند، نسبت به دریافت فاند تحصیلی کانادا، با دیگر دانشجویان رقابت می کنند. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا، اطلاعیه ی انواع بورسیه ها، کمک های مالی و … را دنبال می کنند. ما در این مقاله سعی داریم که درباره ی فاند تحصیلی، مدارک مورد نیاز جهت گرفتن فاند، لیست دانشگاه های ارائه دهنده فاند، شرایط اخذ فاند و … بپردازیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید فاند تحصیلی کانادا را بگیرید، توصیه می کنیم که این مقال را تا انتها بخوانید. با ما همراه باشید.

 

چه مدارکی برای اخذ فاند تحصیلی کانادا لازم است؟

در این قسمت می خواهیم درباره ی مدارک لازم جهت گرفتن فاند تحصیلی کانادا، صحبت کنیم.
1- اخذ نامه ی پذیرش از دانشگاه کانادا:
دانشجویانی که قصد دارند از فاند تحصیلی کانادا بهره مند شوند، باید با یکی از اساتید دپارتمان رشته ی تحصیلی خود در یکی از دانشگاه های کانادا، در ارتباط باشند. این دانشجویان باید با استاد مربوطه در خصوص هدف تحصیل در کانادا صحبت کنند و نظر او را جلب کنند. بعد از مذاکرات اولیه، دانشجویان باید مقالات خود را به همراه رزومه ی کاری و تحصیلی برای استاد مربوطه بفرستند. هنگامی که استاد مربوطه مدارک دانشجو را بررسی کرد، برای دانشجو نامه ای مبنی بر ادامه ی همکاری می فرستد. البته نامه ی استاد باید توسط دانشگاه تایید شود. دانشگاه بعد از بررسی مدارک، به ایمیل دانشجو نامه ای مبنی بر پذیرش وی می فرستد.
2- داشتن پاسپورت معتبر:
پاسپورت یک مدرک هویتی است. دانشجو در مدت تحصیل در کانادا، باید پاسپورتش دارای اعتبار باشد.
3- اثبات توانایی مالی:
در صورتی که فردی بتواند فاند تحصیلی کانادا را بگیرد، می تواند اثبات کند که توانایی مالی جهت گذراندن زندگی خود در کانادا را دارد. البته مقدار فاند هم موثر است. در دانشگاه ها، اساتید مقدار فاندی که برای دانشجویان بین المللی در نظر میگیرند متفاوت است. بعضی اساتید مقدار فاند بیشتر و بعضی از آنها مقدار فاند کمتری را برای دانشجویان بین المللی در نظر میگیرند. این در حالی است که توانایی مالی دانشجو باید برای سفارت کانادا احراز شود. پس لازم است که یک پرینت از گردش مالی حساب دانشجو( از 4 ماه قبل از ارسال مدارک) و چند مدرک دیگر برای سفارت ارسال کند.
البته بعضی افراد ممکن است در کانادا مشغول به کار شوند. این افراد باید فیش حقوقی خود را به سفارت کانادا بفرستند. این فیش حقوقی، سندی است که اثبات می کند دانشجو، توانایی مالی جهت ادامه زندگی در کانادا را دارد. البته اگر فرد در کانادا، خانه ای اجاره کرده باشد، می توان به عنوان سند، از آن برای اثبات توانایی زندگی در کانادا استفاده کند.
4-داشتن انگیزه نامه و فرستادن نامه ی توضیحی به سفارت کانادا: یکی دیگر از مدارکی که دانشجو باید به سفارت کانادا تحویل دهد، نامه ی توضیحی است. دانشجو در این نامه باید انگیزه و اهداف خود را بیان کند.
5- تکمیل و ارسال فرم CAQ ( در صورتی که درخواست ادامه ی تحصیل در دانشگاه کبک را دارید): دانشجویان متقاضی تحصیل در ایالت کبک، در صورتی که بخواهند بیش از مدت مقرر( مثلا بیش از شش ماه) در ایالت کبک بمانند، باید به صورت آنلاین، فرم CAQ را تکمیل کنند. این فرم باید برای سفارت کانادا ارسال شود.
6- عهده گرفتن سرپرستی فرزند کمتر از 18 سال: افرادی که قصد دارند با والدین خود به کانادا بروند، ضمن تکمیل فرم مربوطه، باید سرپرستی فرزند کمتر از 18 سال را بر عهده بگیرند.

 

لیست دانشگاه های ارائه فاند تحصیلی کانادا

دانشجویی که برای اخذ فاند تحصیلی کانادا اقدام می کند، باید دانشگاه هایی که ارائه دهنده ی فاند تحصیلی هستند را بشناسد. ما در ادامه به دانشگاه هایی که فاند تحصیلی ارائه می دهند، می پردازیم.
1- دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه دولتی است. رتبه ی این دانشگاه در رنکینگ جهانی 34 است. هر سال 10 میلیون دلار فاند تحصیلی به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد.
2- دانشگاه تورنتو: برای ورود به این دانشگاه، دانشجویان خارجی باید با هم رقابت کنند. دانشجویان 150 کشور جهان، در این دانشگاه تحصیل می کنند. یکی از مهم ترین مزایای این دانشگاه این است که، دانشجویان بعد از تحصیل می توانند در تورنتو اقامت کنند. این امر باعث شده است که، دانشجویان بین المللی رغبت بیشتری برای رقابت داشته باشند.
3- دانشگاه آلبرتا: در این دانشگاه دولتی، بیش از 700 دانشجوی بین المللی تحصیل می کنند. مهم ترین رشته هایی که در آن دانشجو می پذیرد؛ مهندسی، پزشکی، هنر، تجارت است.
4- دانشگاه ام سی جیل: در این دانشگاه، 15 درصد دانشجویان، بین المللی هستند. دانشجویانی که استعداد بالایی دارند، از حمایت مالی برخوردار می شوند. علاوه بر آن، دانشجویانی که پروژه های تحقیقاتی شان با نظر دانشگاه یکی باشد، می توانند از فاند تحصیلی برخوردار شوند.
5- دانشگاه واترلو: این دانشگاه، از جمله دانشگاه هایی است که هر ساله مبلغ قابل توجهی برای فاند دانشجویان بین المللی در نظر میگیرد. این دانشگاه با برنامه هایی که برای دانشجویان در نظر میگیرد، باعث ترغیب دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه می شود.
6-دانشگاه کلگری: حضور اساتید برجسته و امکانات عالی آموزشی، باعث شده است که این کشور جزء250 کشور برتر دنیا قرار گیرد. در این دانشگاه، فقط 10 درصد دانشجویان بین المللی تحصیل می کنند. سالانه 40000 دلار برای فاند تحصیلی به دانشجویان اختصاص می یابد.
7- دانشگاه دال هاس: این دانشگاه در رشته ی حقوق سرآمد است. دانشجویان می توانند جهت اخذ فاند تحصیلی کانادا، از این دانشگاه استفاده کنند.
8- دانشگاه مانیتوبا: 13 درصد دانشجویان این دانشگاه را، دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشجویان از 104 کشور جهان، در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. فاند تحصیلی این دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکتری به طور سالیانه 18000 دلار و برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس 14000 دلار است.
9- دانشگاه سایمون فراسر: 17 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دولت کانادا جهت پذیرش دانشجو، بودجه ای را جهت فاند تحصیلی مشخص می کند.

 

شرایط دریافت فاند

از مهم ترین شرایط دریافت فاند تحصیلی کانادا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- ارائه ی تمامی مدارک تحصیلی( دیپلم، لیسانس و …)
2- مدرک زبان
3- تکمیل نمودن فرم درخواست پذیرش( مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر)
4- ویزای دانشجویی
5- دارا بودن نمره ی 70 درصد( بابت رزومه ی دانشجو)
6- تکمیل نمودن فرم انگیزه ی تحصیلی
7-مدرک اثبات توانایی مالی
8-ارائه ی نامه ی تایید از اساتید جهت آمادگی ادامه تحصیل دانشجو( مقطع قبلی)
9-درخواست پذیرش به دانشگاه از 12 ماه قبل از شروع ترم، با مراجعه به وب سایت دانشگاه( در صورتی که ورود دانشجو به دانشگاه از ترم زمستان باشد).

 

انواع فاند

فاند تحصیلی کانادا، در حقیقت حمایتی مالی است که دولت کانادا به طور سالیانه برای دانشگاه ها در نظر میگیرد. در ادامه به انواع فاند تحصیلی می پردازیم.
⦁ بورسیه(Bursaries): نوعی حمایت مالی است. این حمایت با توجه به نیازهای دانشجویان در طول تحصیل، در نظر گرفته می شود.
⦁ پژوهش(Scholarship):این فاند برای دانشجویان ممتاز و ورزشکاران با حوزه ی مطالعاتی خاص در نظر گرفته می شود. البته برخی کمک های مالی دولت کانادا و نیز دانشگاه، به صورت اتوماتیک به دانشجویان تعلق میگیرد. بدین صورت که شرایط دانشجو بررسی می شود و سپس فاند پژوهشگری به دانشجو تعلق میگیرد.
⦁ پژوهش ورودی(entrance scholarship): این فاند حمایت مالی است که به دانشجویان قوی، عطا می شود.
⦁ وام دانشجویی (Student loan ): در صورتی که دانشجویی بنا به هر دلیلی موفق به دریافت فاند تحصیلی کانادا نشد، دانشجو می تواند نسبت به وام دانشجویی اقدام کند. برای دریافت این وام، می توان پس از ثبت نام ترم تحصیلی، با در دست داشتن مدارک لازم، از یک بانک کانادایی وام را دریافت کند. نکته ی قابل توجه آن که، دریافت این وام محدودیت ندارد و دانشجویانی که فاند تحصیلی دریافت کرده اند نیز، می توانند نسبت به دریافت وام اقدام کنند.
⦁ بورسیه دانشگاهی کانادا( university scholarship): این فاند تحصیلی در هر دانشگاهی متفاوت است.
⦁ بورسیه ی دولتی( government-funded scholarship): این فاند توسط دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی، در نظر گرفته می شود.
⦁ فاند شرکت های خصوصی( company fund): در کشور کانادا شرکت های خصوصی از دانشجویان متقاضی جهت انجام پروژه های تحقیقاتی، حمایت می کنند. پروژه های تحقیقاتی دانشجو ها باید منطبق با پروژه های این شرکت ها باشد.
نکته ی مهم آن که، فاند تحصیلی کانادا که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد، بصورت رایگان است و نیاز به بازپرداخت ندارد. از مهم ترین سایت هایی که می توان نسبت به شرایط دریافت فاند تحصیلی اطلاعات لازم را کسب کرد، به شرح زیر است:

Yconic.com 
Employment and Social Development Canada 
 Education and training 
International scholarships

 

دلایل رد درخواست دانشجویان جهت دریافت فاند

در قسمت های قبل درباره ی فاند تحصیلی کانادا و مدارک مورد نیاز جهت دریافت فاند صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم، درباره ی دلایل عدم موفقیت در اخذ فاند تحصیلی صحبت کنیم. از مهمترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- عدم ارائه ی مدرک زبان با نمره ی بالا
2- عدم ارائه ی رزومه ی قوی( بی کیفیت بودن مقالات)
3- عدم تطابق زمینه ی مطالعاتی با استاد مورد نظر


نکته ی مهم

بسیاری از دانشجویان متقاضی دریافت فاند تحصیلی کانادا این سوال برایشان پیش می آید که، آیا می توانند از دو فاند تحصیلی به طور همزمان استفاده کنند؟ پاسخ منفی است. زیرا مقدار فاندی که دانشگاه به استاد مربوطه پرداخت می کند، باید بین چند دانشجو تقسیم شود. البته می توان از وام های دانشجویی استفاده کرد. شرایط بازپرداخت وام برای دانشجویان بین المللی و کانادایی یکسان است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟