بررسی رشته مهندسی صنایع در کانادا و هر آنچه که باید بدانید

رشته مهندسی صنایع در کانادا

فرصت‌های شغلی فراوان، تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا، جایگاه ‌اجتماعی ایده‌آل و درآمد بالا، تمام مزایایی است که با کار و تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا بدست خواهید آورد. رشته مهندسی صنایع در کانادا به تحقیق در عملیات، تولید مهندسیِ کیفیت و برخی امور دیگر می‌پردازد. دانشگاه‌های کانادا تجربیات عملی فراوانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند! و از این طریق نیروی کار ماهر و آشنا با صنایع مدرن را در بسیاری از زمینه‌های کاری پرورش می‌دهند. به علت بالا بودن کیفیت آموزش و همچنین مقرون به صرفه بودن این رشته‌ی تحصیلی در کانادا، این رشته به یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است! و سالانه دانشجویان فراوانی را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می‌کند.
حوزه‌ی کاری رشته مهندسی صنایع در کانادا، و همچنین گرایش‌های این رشته بسیار متنوع است. همچنین، همکاری بین دانشگاه‌های کانادا و صنایع مختلف نیز سبب شده است تا طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی و کارآموزی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. دانشگاه‌های کانادا، دوره‌های تحصیلی مهندسی صنایع را در طول دو ترم در اختیار شما قرار می‌دهند. این ترم‌ها در ماه‌های ژانویه، فوریه و سپتامبر ارائه می‌شوند. اگر می‌خواهید برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع در کانادا اپلای کنید، حتما درخواست خود را حداقل سه ماه قبل از ددلاین‌های مورد نظرِ دانشگاه ثبت نمایید. همچنین دقت کنید که تمامی مدراک مورد نیاز دانشگاه را بدون هیچ مشکلی تهیه نمایید. زیرا که تنها یک فرصت ثبت نام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از این رو، تمامی مراحل ثبت نام را با دقت فراوان انجام دهید.

 

تحصیل مهندسی صنایع در کانادا

مقطع کارشناسی رشته مهندسی صنایع در کانادا، 4 تا 5 سال؛ کارشناسی ارشد، 1 الی 2 سال و مقطع دکترا، 4 تا 5 سال طول می‌کشد. در طی این دوره‌ها، علاوه بر دروس دانشگاهی، دانشگاه دوره‌های عملی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که با همکاری صنایع بزرگ کانادا برای دانشجویان برگزار می‌شوند. به همین علت علاوه بر گذراندن دوره‌های کارآموزی، این فرصت را خواهید داشت تا در شرکت‌های معتبر و مطرح کانادا کار کنید! و سابقه‌ی کاری مورد قبولی بدست آورید. همچنین این امکان به وجود می آید تا بتوانید در شرکتی که دوره‌ی کارآموزی را گذارنده‌اید، به صورت رسمی استخدام شوید.
برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، می‌بایست رزومه‌ی علمی، انگیزه نامه، توصیه نامه، نمره‌ی زبان در آزمون‌های آیلتس، تافل یا PTE و آزمون‌های GRE یا GMAT را به همراه سایر مدارک مورد نیاز مقطع تحصیلی خود، در سایت دانشگاه ثبت نمایید. این مدارک در هر مقطع و رشته‌ی تحصیلی، دارای تفاوت‌های جزئی است. به همین علت در هنگام ثبت نام، حتما وب سایت دانشگاه را با دقت مطالعه کنید.
هزینه‌ی تحصیل مهندسی صنایع در کانادا، بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه شما متفاوت خواهد بود. اما عموما هزینه‌ی اپلای، هزینه‌ی آزمون‌های نام برده شده، بیمه‌ی درمانی، محل سکونت، شهریه و … را شامل می‌شود. به طور میانگین هزینه‌هایی که برای تحصیل در کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در کانادا می‌بایست پرداخت نمایید به ترتیب چیزی مابین 10,000 تا 25,000 و همچنین 15,000 تا 40,000 دلار کانادا می‌باشد. برای زندگی در کانادا به عنوان یک دانشجو نیز، سالانه به 10,000 تا 12,000 دلار کانادا نیاز دارید. اما نگران نباشید. بورسیه‌های مختلفی که دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان خود در نظر گرفته‌اند، این هزینه‌ها را تا حد زیادی پوشش می‌دهند.


گرایش‌های مهندسی صنایع در کانادا و بهترین دانشگاه‌های موجود

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا که رشته‌ی مهندسی صنایع را ارائه می‌دهند، در رتبه بندی QS دارای رتبه‌ی بالایی هستند. این دانشگاه‌ها با بالا بردن استانداردهای آموزشی در سطح بین المللی، توانسته‌اند خود را در برترین جایگاه‌های علمی قرار دهند! و از این طریق دانشجویان فراوانی را به خود جذب کنند. از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته‌ی مهندسی صنایع، می‌توان به دانشگاه‌های تورنتو، دالاهو، رایرسون، کنکوردیا، رجینا و دانشگاه ویندوز اشاره کرد. این دانشگاه‌ها در صدر دانشگاه‌های هم تبار خود قرار دارند و امکانات بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهند.
گرایش‌های رشته مهندسی صنایع در کانادا، در تمامی مقاطع، بسیار متنوع است. برخی از این گرایش‌ها حتی در ایران نیز وجود ندارند. در هر یک از مقاطع دانشگاهی، می‌توانید براساس اهداف و علایق خود، یک گرایش را انتخاب کنید. سپس با توجه به گرایش تحصیلی خود، جایگاه مناسبی را در بازار کار کانادا بدست آورید. از جمله گرایش‌های رایجِ رشته مهندسی صنایع در کانادا می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد:
⦁ برنامه‌ریزی و کنترل تولید.
⦁ شبیه سازی سیستم‌ها و فرآیندهای تصادفی.
⦁ تکنیک و تحلیل سیستم‌ها.
⦁ مهندسی ایمنی(مهندسی عوامل انسانی و ارگونومیک).
⦁ مهندسی ساخت و تولید/سیستم‌های ساخت و تولید.
⦁ علم مدیریت.
⦁ مدیریت زنجیره‌ی تامین و لجستیک.
⦁ اقتصاد مهندسی.
⦁ پویایی سیستم و سیاست‌گذاری.
⦁ ساخت و تولید با کمک کامپیوتر.
⦁ تحقیق در عملیات و تکنیک‌های بهینه سازی.


فرصت‌های شغلی و درآمد رشته مهندسی صنایع در کانادا

مهندسان صنایع بر حسب وظیفه‌ای که دارند، ممکن است در محیط‌های اداری، بیمارستان‌ها و یا سایر محیط‌ها فعالیت کنند. این مکان‌ها آنچنان گسترده هستند که زمینه را برای فعالیت شما در هر بخشی فراهم می‌کنند. حتی به علت اعتبار دانشگاه‌های کانادا، با مدرک این موسسات می‌توانید در هر گوشه‌ای از دنیا به راحتی جذب بازار کار شوید. از جمله مکان‌هایی که شما می‌توانید به عنوان مهندس صنایع فعالیت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ کارخانه محصولات و قطعات هوافضا.
⦁ کارخانه خودروسازی، ساخت ماشین آلات و قطعات وسایل نقلیه‌ی موتوری.
⦁ شرکت‌ها و موسسات مهندسی، معماری و خدمات وابسته.
⦁ مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌ها.
⦁ سازمان‌‌های دولتی.
⦁ شرکت‌های مشاوره.
⦁ موسسات و شرکت‌های حمل و نقل.
⦁ موسسات مالی، رستوران‌ها و فست فود‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و …
⦁ بخش‌های توسعه، تحقیق، تولید و توزیع.
حقوق یک مهندس صنایع براساس میزان تجربه و مهارت، سن و جنسیت، میزان تحصیلات و شهر محل فعالیت، بسیار متغیر و متفاوت است. این عوامل آنچنان مهم هستند که حتی می‌توانند پایه حقوق شما را تا 48% افزایش دهند. به همین علت تنها می‌توان به بیان میانگینی از درآمدِ مهندسین این رشته، در گرایش‌های مختلف و استان‌های متفاوت کانادا اشاره کرد. میانگین حقوق مهندسین صنایع در استان‌های مختلف کانادا، چیزی در حدود 104,000 دلار کانادا در سال است. البته شما می‌توانید با توجه به مهارت‌ها و سابقه‌ی کاری خود، میزان پایه خود را نسبت به سایر همکاران افزایش دهید. 


مهاجرت مهندسین صنایع با روش نیروی متخصص فدرال

یکی از روش‌های مهاجرت مهندسین صنایع به کانادا، مهاجرت از طریق نیروی ماهر فدرال است. در این روش شما می‌توانید با استفاده از مدرک خود به عنوان نیروهای متخصص فدرال(استانی) با کد شغلی NOC 2141 در مشاغل مورد نیاز کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام نمایید. البته توجه نمایید که مدارک و مهارت‌های مورد نیاز برای هر استان، تا حدودی با یکدیگر متفاوت است! و هر استان کانادا مهارت‌ها و مدارک خاصی از شما درخواست می‌کنند. به همین جهت در هنگام مهاجرت کاری به کانادا به این نکات دقت نمایید. از جمله مهارت‌هایی که در اغلب استان‌ها از شما انتظار دارند، عبارتند از:
⦁ توانایی تفکر انتقادی و حل مسئله.
⦁ توانایی تحلیل و جزئی‌گرایی.
⦁ توانایی تصمیم‌گیری.
⦁ توانایی مدیریت پروژه.
⦁ توانایی کار تیمی.
⦁ مهارت در مدیریت مالی.
⦁ برنامه ریزی و طراحی تاسیسات کارخانه.
⦁ توانایی بررسی ماشین آلات و امکانات جدید و انتخاب ترکیب‌های کارآمد.
⦁ توانایی تعیین نیروهای انسانی.
⦁ ارزیابی تاسیسات صنعتی.
⦁ نظارت بر کارکنان و مهندسان پروژه.


اقامت دائم و تابعیت کانادا

کشور کانادا به علت برخورداری از کیفیت بالای بهداشت و درمان، رفاه اجتماعی، استعداد محوری و احترام به تمامی اقشار جامعه، یکی از گزینه‌های ایده‌آل مهاجرتی برای بسیاری از افراد می‌باشد. رشته مهندسی صنایع در کانادا نیز از این قانون مستثنی نیست. به همین علت بسیاری از دانشجویان و متخصصان در این زمینه‌ی کاری نیز پس از مدتی حضور در کانادا، به فکر دریافت اقامت دائم و پاسپورت کانادا می‌افتند. اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رسانده‌اید! توجه داشته باشید که می‌توانید پس از پایان تحصیلات خود، به مدت 3 ماه در این کشور بمانند. شما در این مدت، می‌توانید در جستجوی کاری مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود باشید. در صورت پیدا کردن شغلی مرتبط، می‌بایست ویزای خود را به ویزای کاری تغییر داده و مراحل اقامت خود را سپری کنید.
پس از دریافت اقامت موقت و 3 تا 5 سال کار در کانادا و پرداخت مالیات‌های مربوطه، شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. چند سال پس از دریافت اقامت دائم نیز به شما اجازه‌ی دریافت پاسپورت کانادا داده خواهد شد. البته توجه نمایید که در صورتی به شما پاسپورت کانادا داده می‌شود که دولت کانادا، شما را فردی مفید و هم‌خوان با جامعه‌ی خود تلقی کند. با دریافت پاسپورت کانادا، شما شهروند این کشور به حساب می‌آیید. همچنین از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهید شد. لازم به ذکر است که اگر به عنوان نیروی کار ماهر نیز به کانادا مهاجرت کنید، تحت شرایط مشابهی می‌توانید اقامت دائم و پاسپورت کانادا را بدست آورید. هر چند که این دو مسیر دارای تفاوت‌های جزئی با یکدیگر هستند! اما ثمره‌ی نهایی آنها، کار و زندگی در کشوری با اقتصاد پویا خواهد بود.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟