بررسی رشته ی مهندسی معماری در کانادا

بررسی رشته ی مهندسی معماری در کانادا

آیا قصد تحصیل در کانادا را دارید؟ آیا می خواهید در رشته ی مهندسی معماری در کانادا تحصیل کنید؟ در این بخش می خواهیم رشته مهندسی معماری در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

 

رشته ی مهندسی معماری در کانادا

رشته مهندسی معماری در کانادا کاربرد اصول مهندسی، فناوری در طراحی و همچنین ساخت و ساز ساختمان می باشد. در واقع مهندسان معماری طرح هایی را برای نوسازی و ساخت ساختمان های سازمانی، تجاری ارائه می دهند. در بعضی از کشور ها رویه ی عمل مهندس معمار شامل طراحی، برنامه ریزی و سرکشی به ساخت و ساز بنا است. حرفه ی ارائه و عرضه ی خدمات معماری را با نام مهندسی معماری می شناسند. در کشور ما رشته معماری از جمله رشته های مهندسی به حساب می آید و با نام مهندسی معماری ارائه می شود. اما در بیشتر نقاط جهان از جمله کشور کانادا رشته ی معماری از رشته مهندسی معماری مجزا می باشد.


تفاوت رشته ی معماری و رشته ی مهندسی معماری در کانادا

درست است که بین رشته ی معماری و رشته ی مهندسی معماری در کانادا شباهت هایی وجود دارد و دانشجویان در این دو رشته ممکن است درس های مشابهی را طی کنند، اما تمرکز و موضوع اصلی هر کدام از این رشته ها متفاوت می باشد. یک معمار ساختمان را با توجه به کار کرد آن و جنبه های زیبایی شناختی طراحی می کند. در حالی که مهندسی معماری تمرکز کمتری بر روی هنر و طراحی دارد. در واقع یک مهندس معماری تمرکز بیشتری بر روی مباحث فیزیک و ریاضیات و همچنین ایجاد ساختار ها دارد. دانشجویان این گرایش توجه زیادی به سیستم های مختلف طراحی کاربردی مانند سیستم تهویه، نورپردازی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی خواهند داشت.


تحصیل در کانادا (رشته ی مهندسی معماری)

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که رشته مهندسی معماری در دانشگاه های این کشور با نام مهندسی ساخت و ساز شناخته می شود. این رشته در واقع همان مهندسی عمران می باشد که تمرکز خود را در حوزه معماری قرار داده است. باید بدانید که رشته مهندسی معماری با رشته ی معماری متفاوت می باشد. یک معمار تنها کار نظارت و طراحی یک پروژه را انجام می دهد. درحالیکه یک مهندس معماری باید نحوه کار کردن با نرم افزار های مربوط به معماری و انواع مهارت های کامپیوتری را یاد داشته باشد. علاوه بر این موارد یک مهندس معماری باید جنبه های مختلف مهندسی ساخت و ساز و طراحی ساختمان مانند مهندسی برق و مهندسی مکانیک را نیز مورد مطالعه قرار دهد.

 

مدارک لازم برای تحصیل در رشته مهندسی معماری

شما برای تحصیل در کانادا در هر مقطع نیازمند مدارک خاصی هستید که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:
مقطع کارشناسی:
شما برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک دیپلم هستید. همچنین معدل پیش دانشگاهی شما باید متناسب با دانشگاه مد نظرتان باشد. (حداقل معدل معمولا بالای 70 درصد می باشد)
دروس پیش نیاز مانند ریاضیات، شیمی، فیزیک و حسابان باید با نمرات خوب گذرانده شود.
تحصیلات تکمیلی:
ارشد: باید دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های مرتبط باشید مانند زمین شناسی یا رشته مهندسی معماری. (اگر به صورت عملی تجربه کار داشته باشد می تواند به شما کمک کند)
دکترا: باید مدرک ارشد در رشته های مرتبط داشته باشید. دانشجویانی که دارای حداقل معدل A- هستند، می توانند به صورت مستقیم پذیرش خود را از مقطع لیسانس انجام دهند.
مدرک GRE
برای تحصیل کردن در رشته ی معماری در کانادا، علاوه بر اینکه مدارک تحصیلی مورد نیاز است، باید مهارت کافی را در زبان انگلیسی داشته باشید. حداقل نمره زبان لازم در آزمون آیلتس 6.5 می باشد.
برای تحصیل در کانادا ، فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید.


کارورزی و کارآموزی در رشته ی مهندسی معماری در کانادا

تحصیل در کانادا در رشته های مختلف متفاوت می باشد به این ترتیب که یک مهندس معمار و آرشیتکت باید علاوه بر اینکه دوره های رسمی آموزشی را طی می کند، یک دوره کارورزی را به مدت سه سال زیر نظر افراد حرفه ای سپری کند. بعضی از دانشجویان همزمان با دوره تحصیلی خود، کارورزی را شروع می کنند اما برخی دیگر منتظر می مانند تا دوره تحصیلی خود را تمام کنند سپس نسبت به گذراندن دوره کارورزی اقدام می کنند. دانشجویان برای مدلسازی و طراحی فعالیت ها، در حین کارورزی و تحصیل خود و همچنین بعد از دوره تحصیلی خود از ابزار های مختلف طراحی و دیگر نرم افزار های تجزیه تحلیل استفاده می کنند.

 

مهندسان رشته معماری در سیستم مهاجرتی کشور کانادا

کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، باید آگاه باشند که استخدام مهندسان معماری در این کشور از طریق شرکت های مختلف معماری دولتی و خصوصی انجام می شود. افرادی که مدارک معماری دارند می توانند به صورت خود اشتغالی فعالیت نمایند. حرفه معماری به میزان فعالیت ساخت و ساز و چرخه اقتصادی منطقه بستگی دارد. طبق اعلام دولت کانادا، این کشور چهارچوب های ویژه ای برای تشخیص و ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی در نظر گرفته است.


مهاجرت و تحصیل در رشته مهندسی معماری در کانادا با روش نیروی متخصص (Skilled-worker)

رشته مهندسی معماری در کانادا در طبقه بندی شغل های مختلف کانادا در زیرگروه رشته مهندسی عمران با کد 2132 قرار می گیرد و با رشته معماری که با کد 2151 می باشد، متفاوت است. مهندسان معماری می توانند با توجه به سوابق تحصیلی و رزومه خود در زیرگروه نیروهای ماهر و متخصص فدرال و نیروهای متخصص استانی اپلای نمایند. از این طریق نیز می توانند برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند.


بهترین شهرهای کشور کانادا از نظر بازارکار

اصولا چشم انداز شغلی رشته مهندسی معماری در کانادا مناسب می باشد. با توجه به اینکه کمبود مهندسان معماری در برخی شهر های کانادا مشهود می باشد، میزان تقاضا در این حرفه بسیار زیاد می باشد. در ادامه برخی از این شهر ها را معرفی خواهیم کرد:
ساسکاچوان: رونق اقتصادی در صنعت ساخت و ساز این شهر باعث کمبود نیرو در بخش های غیر مسکونی شده است. این رونق تقاضای استخدام معماران را به وجود آورده است.
مانیتوبا: با توجه به فعالیت زیاد در زمینه های مختلف نظیر بازسازی خانه ها، تبدیل ساختمان قدیمی به اقامتگاه چند منظوره، نهاد های تجاری و آماده کردن امکانات مختلف برای سالمندان، ساخت آپارتمان ها و غیره، افزایش تقاضا برای مهندسان معماری به وجود آمده است. طراحی کردن فضاهای سبز یکی دیگر از عواملی است که نیاز به کارگیری معماران را زیاد کرده است.
وینیپگ: با توجه به میزان ساخت و ساز برنامه ریزی شده در بخش های تجاری، صنعتی، مسکونی و اداری در وینیپگ، فرصت های شغلی زیادی برای رشته مهندسی معماری در کانادا به وجود آمده است.
انتاریو: با توجه به اینکه در این شهر بازنشستگی و بازه سنی افراد رو به افزایش میباشد، تقاضا برای مهندسان معماری در جهت ساخت و ساز مراکز درمانی، خانه سالمندان و غیره رو به افزایش است.

 

حقوق رشته ی مهندسی معماری در کانادا

میانگین حقوق مهندسان معماری در کانادا چیزی حدود 96.769 دلار می باشد. ده درصد افراد حقوقی مبلغی پایین تر از 52.570 و ده درصد مهندسان با تجربه مبلغی بالاتر از 136.000 دلار دریافت خواهند کرد. در سال های گذشته نرخ افزایش حقوق رشته ی مهندسی معماری در کانادا به 8 درصد رسید.


بهترین حوزه کاری در رشته ی مهندسی معماری در کانادا

با توجه به اینکه هزینه های انرژی رو به افزایش است، تقاضا برای طراحی های مختلف در جهت سازگاری با محیط زیست نیز رو به افزایش می باشد. به همین جهت افراد با تجربه در ساخت و ساز ساختمان های سبز بهترین فرصت شغلی را دارند. در سال های گذشته ساخت و ساز سبز با توجه به اینکه در این نوع ساخت و ساز از منابع تجدیدپذیر استفاده می شود و اثرات مثبتی در جهت ارتقای کاهش ضایعات داشته است بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

مهندسان معماری در کانادا چه وظیفه ای دارند؟

مهندسان معماری به صورت مکمل با آرشیتکت های مختلف فعالیت می کنند. هر دوی این حرفه ها برای انجام ساخت و ساز ضروری می باشند. به این ترتیب که مهندسان معماری با سیستم های داخلی ساختمان سر و کار دارند. یک آرشیتکت با عناصر بصری مانند طرح اولیه ساختمان سر و کار دارد. مهندس معماری باید اجزای ساختاری را طراحی کند که در همه شرایط جوی ثابت باقی بماند. برخی از وظایف این حرفه:
مشاوره با دیگر معماران و مهندسان
ارزیابی پیش نویس ها و طرح های اولیه و همچنین بررسی مشکلات ساخت و ساز
تضمین کردن تطبیق طرح اولیه با ضوابط
تعیین کردن یکپارچگی ساختمان
توصیه اصلاحات و تغییرات برای افزایش کارایی
تغییرات در سیستم گرما و نورپردازی برای افزایش امنیت
ارزیابی اثربخشی و کارایی هزینه
ترسیم طرح های ساختمان
بازسازی کردن ساختمان های قدیمی
طراحی و ترسیم با کامپیوتر
ساختن مدل های مختلف در مقیاس کوچک
حفظ کردن پروژه در محدوده ضوابط ساختمانی و بودجه
نظارت و آماده سازی نقشه ها
نظارت کردن بر روی محل ساخت در جهت تضمین سازگاری کردن با مشخصات
انجام مطالعات تجزیه تحلیل های مالی در پروژه های مختلف ساختمانی
اگر می خواهید در رشته معماری در کانادا تحصیل کنید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ ویزای دائم نیاز دارید؟

آیا به دنبال بهترین مشاوره مهاجرتی هستید؟

تماس تلفنی با دفتر ایران روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ به وقت ایران

ایران مهاجران مجری خدمات وقت سفارت، ویزای کانادا مرجعی معتبر برای عزیزانی خواهد بود که قصد سفر دارند ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. با افتخار بسیاری از خدمات ما رایگان بوده و تنها در خدماتی که نیاز به صرف هزینه می باشد اقدام به دریافت هزینه می نماییم.

خبرنامه

برای دریافت آخرین اخبار و اخبار ما ، خبرنامه ما را مشترک شوید

اطلاعات رسمی:

  • مشهد، خیابان فلسطین، فلسطین 19
  • ۰۵۱-۳۸۴۲۲۶۴۶
ساعت کاری:

روزهای کاری – از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰

تمامی حقوق برای سایت ایران مهاجران محفوظ است

طراحی و توسعه : web.twin

×
×
شروع مکالمه
یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
× چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟